דף הבית / כללי / כמה צפוף העולם…

כמה צפוף העולם…

קפיצה"וכך נודע לי עוד דבר חשוב עד מאד: כוכב מוצאו של הנסיך הקטן לא היה גדול מבית רגיל!" (אנטואן דה סנט-אכזיפרי, "הנסיך הקטן")

הנסיך הקטןכבר ב 1929, הובע הרעיון האומר כי כל אדם על פני כדור הארץ יכול למצוא קשר משותף לכל אדם אחר, דרך שרשרת של חמישה אנשים לכל היותר. יש שהתלהבו מהרעיון, אחרים סתרו אותו, אבל העניין האמיתי הוא לא בקשר החיצוני בינינו.

בקרוב יתחיל להתגלות הקשר הפנימי – איך אנו משפיעים אחד על השני, לא כשני אנשים העומדים סמוכים, אלא כמצויים ממש זה בתוך ליבו של זה.

איננו מבינים את הדרך בה מתגלה העולם לעינינו: החושים שלנו מתחילים לראות את המתרחש באותה מידה שהמתרחש מתגלה לנו. ועד לאותו הרגע, המתרחש כאילו לא קיים. הוא נולד ברגע שאנו מגלים אותו. כך הוא לגבי כל חוק בטבע: עד שאנו מגלים אותו הוא לא קיים כביכול, אך למעשה הוא היה קיים כל הזמן, אלא שאנחנו עוד לא גילו אותו. כך מסביר בעל הסולם, שהעולם כולו מתחלק לחלק גלוי ולחלק שעדיין נסתר (ראו מאמר גוף ונפש, תת פרק הנגלה והנסתר).

לכן, כאשר יתגלה הקשר האמיתי בין האנשים (הנשמות), באותו הרגע נראה (עם השכל, מוחא) ונרגיש (עם הלב, ליבא), שכל אחד תלוי ברצונם הטוב של כל יתר האנשים בעולם – האם יסגרו לו את ברז החיים או לא – בשנאה שלהם או באהבתם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest