דף הבית / אקטואליה / כמה עולה "אופיום" לעם? 8.7 מיליארד שקל בשנה!

כמה עולה "אופיום" לעם? 8.7 מיליארד שקל בשנה!

הודעה: כמה מיסים משלמים הישראליים בגלל העובדה שהדת בישראל אינה מופרדת מהמדינה? התקציב של משרד הדתות צנוע, 640 מיליון שקל בשנה, אבל אלה הן רק הוצאות בגין המשכורות של חברי המועצות הדתיות העירוניות, בתי דין רבניים והרבנות הראשית. ההוצאות ללימודי דת, שירותים, תחזוקה והפצה של אמונות דתיות מפוזרים בתקציבים של כל משרדי הממשלה.

בפרויקט "100 ימים של שקיפות", ארגון ציבורי בשם "ישראל חופשית", השתמש בנתונים של "הסדנה לידע ציבורי", וחישבו את כל ההקצבות הקשורות לשירותי דת וקיבלו סכום "מפחיד". בשנת 2016 ישראל הוציאה על הדת 8.7 מיליארד שקל, כלומר, הקצבות דתיות מפוזרות ומוסתרות בכל הסעיפים התקציביים. לימוד ותעמולה של הדת בולעים 7.1% מתוך תקציב משרד החינוך העומד על 50 מיליארד. 36% מההוצאות של משרד החקלאות הולכים לפיצויים עבור אובדן חפצים בבתי כנסת. משרד המשפטים מוציא מיליון שקל ללימוד ההלכה, המשרד לפיתוח הפריפריות מקצה 10 מיליון שקל לשיקום קברים. משלמי המיסים מממנים פעילות מיסיונרית (החזרה בתשובה), דירות מסובסדות בתל אביב עבור ישראלים חילוניים לשעבר שהחליטו לנהל אורח חיים חרדי.

תגובתי: העניין הוא לא בגובה האמצעים, אלא בזה שהם חסרי ביקורת. חייבים לחנך את החברה ולהגיע להתקרבות בין החלקים הדתי והחילוני שלה, ואילו המגמה היא הפוכה בדיוק. האמצעים צריכים ללכת לאיחוד העם, כי הרי זו המטרה העיקרית של הדת שלנו. 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest