דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל התכונות של העולם, הן בתוכי

כל התכונות של העולם, הן בתוכי

"הוכח תוכיח את עמיתך ולא תשא עליו חטא." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "קדשים", פרק י"ט פסוק י"ז).

האדם בנוי בצורה כזאת, שנעים לו לראות תכונות רעות, חטאים, עבירות באחרים, הוא מרגיש בזה למעלה מכל השאר.

ככל שהאחרים נמוכים יותר, כך אתה מתעלה יותר בעיני עצמך מבלי לתת שום מאמץ. מופיע אצלך, כביכול, יתרון ביחס לאחרים, אבל היתרון הזה הוא שקרי: אתה החְכָּמת, מפני שכולם מסביבך נהיו טיפשים יותר. אתה הפכת לחכם יותר רק ביחס לטיפשים, אבל בכל זאת זה נעים לך.

בעבודה הרוחנית גישה כזאת היא לא נכונה. אתה צריך לקבוע חסרונות, שגיאות, הפרות של האחרים ולקבלם כשלך. כי הכול נובע מזה שאתה צריך לראות לפניך את הנשמה הכללית, ולכן, בהביטך על הפשעים והפגמים של העולם, אינך צריך ליהנות מהם.

אם אתה נהנה מהם, זה אומר, שהאגו מעוור אותך. למעשה, אתה לא יכול להביט וכל הזמן לשמוח מכך שלא קורה שום דבר טוב בעולם.

הדבר היחיד שאדם צריך לשמוח ממנו, זה שהוא, בתת-מודע, במידה שרק מסוגל, משתוקק לגלות בפועל את הקלקול ולהביאו לתיקון. במקרה הטוב, לתקן את היחס שלו למתרחש. והעיקר, להצדיק את הבורא שמסדר לו את כל זה, כדי שהוא כל הזמן ישמח לאיד: "כמה טוב שהבורא נוהג כל כך רע עם האחרים!".

המחשבה הזאת חולפת אצלנו באופן אוטומטי. אנחנו מגנים את הבורא, מגנים את כל העולם ונהנים מזה שמסתכלים כיצד אנשים מתקוטטים ביניהם. רק בגלל זה אנחנו רואים טלוויזיה ושומעים חדשות, בזה שמנסים בתת-מודע למצוא איך לשמוח לאיד על אחרים, מפני שמרגישים מזה סיפוק.

ואם חס ושלום, זה היה קורה איתי או עם מישהו מהאנשים הקרובים אליי? האם הייתי רוצה לשמוע, למשל, שהבנק שבו אני שומר את כל החסכונות שלי התפוצץ? אבל אם זה קרה לאיזה בנק אחר, אז זה נעים.

כזה הוא הטבע האנושי. לכן התורה מורה על נקודות מבט שונות על אותה הבעיה, על האגו האהוב שלנו.

בכך שאתה רואה בחברה איזה שהם קלקולים, אין לך זכות לעצור מבלי להצטרף לתיקון. כל אחד צריך להרגיש את עצמו כחוטא, כגנב, כרוצח. כל אחד צריך "לחפור" ו"לשלוף" מתוכו את השופט, ללא קשר לחטא שלו. כל אחד צריך להזמין את הבורא, לשפוט ולתקן את עצמו הודות לגילוי של הפשע הזה בתוכו.

אדם, הוא עולם קטן. לכן במדרגות השונות אתה צריך להיות גם מומחה וגם מתקן, כלומר לשלב בתוכך את כל התכונות: של הבורא, של שופט, חוטא וחכם. זה נקרא שפתרת את הבעיה. וכך כל פעם.

מתוך תוכנית "סודות הספר הנצחי", 02.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לא להתחלק בצעצוע, אלא לתת את שניהם
מדוע הרע קוסם לנו
משפחה שבה כולם אהובים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest