דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / כל העמים במעגל אחד אין סופי

כל העמים במעגל אחד אין סופי

נכון להיום, דווקא המסות הרחבות הם מהווים את הכלי לגילוי של האור. זוהי דרישה של זמנינו. תחילה יש תקופת ה"אבות", אחר כך "בנים", ובימינו זו תקופת "ימות המשיח". בכל תקופה משתנה ההנהגה העליונה.

הקבוצה שלנו, היא צינור מעביר, תחילה לעָם ישראל ואחר כך, יחד איתו לכל העולם. אבל דווקא במסות הרחבות צריכה להתגלות מטרת הבריאה, "אור החכמה".

הבורא, זה לא "אור החסדים". העבודה על עביות שורש, א', ב', היא עדיין לא גילוי הבורא לנבראים, אלא רק תיקון הבריאה. ואחר כך צריך לממש את מטרת הבריאה, לגלות את "אור החכמה" בתוך הכלים. וזה אפשרי רק על ידי הכלי החיצון, ההמונים. כמו שנאמר: "חכמה בגויים תאמין".

אבל "תורה בגויים, אל תאמין". תורה, זה המאור המחזיר למוטב. אומות העולם אינם מסוגלים למשוך בעצמם את המאור המחזיר למוטב ולכן אינם יכולים לרפא את עצמם. אבל אם מישהו עוזר להם למשוך את המאור ולהתרפא, אז בהם מתגלים האורות הגדולים, דווקא בהם מתגלה הבורא.

עָם ישראל זוכה לגילוי הבורא בזכות אומות העולם. כאשר ישראל יצרף אותם אליו ויתקן אותם, אז בזכות זה יתגלה בהם "אור החכמה". וישראל גם כן יגלה את "אור החכמה" הודות לכך, שהעביר אותו לאומות העולם לתוך החיסרון שלהם. זה נקרא, שישראל ממלא את "אור החסדים" שנמצא בו ב"אור החכמה".

ישראל שייך לכלים דהשפעה, והוא לא יכול בעצמו ללא אומות העולם לגלות את הבורא באיזו דרגה, אבל זה לא אותו האור שצריך להתגלות בתקופת המשיח. העבודה העיקרית שלנו היא להכין את עצמנו לתיקון העולם. דווקא בזה צריכים לראות את המשימה שלנו, את עבודת ה'.

הבורא מתגלה בחיסרון של העָם. כאשר אנחנו מקבלים את החיסרון של הקהל, יוצרים ממנו מ"ן ומעלים לבורא, אז אנחנו מקבלים בתשובה אור כפול, כמו שכתוב: "הבכור נוטל פי שניים", ומעבירים אותו לבני האדם. כלומר, "אור החכמה" שמתגלה אצלנו, הוא מתגלה בכלים של הקהל שאותם אנחנו צירפנו אלינו. ובקהל עצמו האור הזה מתגלה בכלים העיקריים שלהם.

אבל בינתיים כל הכלים מתחברים לכלי אחד. ישראל מביא את הדבקות עם הבורא, ואומות העולם מביאים את החסרונות שלהם, וכך הם עובדים יחד. אומות העולם לא יכולים לגלות את הבורא ללא עזרת ישראל, וישראל לא יכולים להגיע לכזה גילוי ללא אומות העולם.

לשם כך צריך ליצור מעגלים, הרבה מאוד מעגלים, עד שבסופו של דבר הם יתחברו לעיגול אין סופי אחד. זוהי עבודה הדדית. לכן נאמר, שאומות העולם מעלים את ישראל לגובה של בית המקדש השלישי. ואילו ישראל בעצמו אינו מסוגל לעלות לגובה כזה, כי בית המקדש השלישי זה גילוי של "אור חכמה" ב"אור דחסדים" במידה המלאה, כאשר "כולם יידעו אותי מקוטנם ועד גודלם".

דבר כזה אפשרי רק בזכות הכלים הגדולים של אומות העולם. אבל ישראל חייב לבצע את העבודה הזאת.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 12.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הרצון של הבורא מופנה לאומות העולם
מי זקוק למי יותר?
התקרבות לבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest