כל המפתחות בידיכם

שאלה: כשאני מנסה להעלות את החומרים מהבלוג שלך ברשת הפייסבוק, אני רואה שזה לא ממש מדבר לאנשים…

תשובתי: תראה באיזו צורה בעל הסולם כתב את עיתון "האומה". האם אתה יכול לפרסם את את זה בפייסבוק?! וזה הרי עיתון, שאמור להיות קרוב לבני האדם. למעשה, הוא כתב בצורה מאוד עמוקה וברורה. אם תחדור לעומק הדברים תוכל ממש להתפעל מהניתוחים שלו, זאת תהיה הנאה צרופה. אך הוא כיוון את הכתיבה שלו לרמה מסוימת, לאנשים חושבים ומבינים.

גם אני בנוי בצורה כזאת. אני לא מסוגל לפשט לחלוטין את ההסברים שאני נותן. את זה יעשו האחרים. אני פשוט לא מסוגל לפחות מזה. הבלוג שלי מבוסס על חומרים מהשיעורים ומההרצאות, ואל תצפו ממנו למשהו מיוחד. זאת העבודה שלכם. אני עשיתי את שלי – מסרתי לכם את חכמת הקבלה ואת כל עקרונות ההתנהגות בזמן הנוכחי, בעולם המודרני. כל המפתחות בידיכם. כשיבוא הזמן, אני אוסיף בהתאם למה שאני מסוגל. אבל בעצם כבר קיבלת את הכול.

ועכשיו אתה בא אליי בדרישות?! אני מכין את הבלוג שלי עבור אלה שמסוגלים להבין אותו ועבור אלה שאולי ישתמשו בו בעוד מספר שנים. ממני לא תקבלו יותר כלום, לא ברוחניות ולא בגשמיות. הרי כבר קיבלתם את הכול, וכל השאר תלוי באופן שבו תשתמשו במה שקיבלתם.

אני מוסר לאנשים את מה שאני יכול למסור ובצורה שאני יכול למסור את מה שקיבלתי ממורי, הרב"ש, ואת מה שגיליתי יחד איתו, ואחריו, מספרי המקור, בעיקר מתוך כתבי הרב"ש ובעל הסולם. מי שרוצה – שומע, מי שלא רוצה – לא שומע. כל אחד יכול לבוא ולשמוע וכל אחד יכול ללכת בלי לומר מילה, ולא לחזור יותר.

כך אני פועל. זה היחס שלי. כמה שכל אחד יקלוט – יקלוט. אם הוא רוצה לשבת – שישב. אם הוא מחליט ללכת – שילך. אם הוא מבצע משהו ממה ששמע – מבצע. אני לא יכול לפקח על זה, זאת לא העבודה שלי. אני מעניק לאנשים חופש מוחלט. ומי שרוצה לעבוד תמורת משכורת או בהתנדבות – אליו מערך ההפצה שלנו מפנה דרישות בהתאם לתוכנית העבודה.

אני לא מתכוון לבנות יותר כלום. אם מישהו לא מבין מה הוא צריך לעשות, זאת הבעיה שלו. אין לי כלום מלבד מה שאני נותן בשיעור הבוקר. כל השאר זאת לא העבודה שלי.

אתם יושבים ומסתכלים עליי בציפייה. תמשיכו להסתכל. אני בעצמי לא הייתי מסתכל. האדם צריך לבוא, להתייחס ללימוד כהוראה, ולבצע. ושוב לבוא, לקבל הוראה, ולבצע, וחוזר חלילה. ללא שלב המימוש, הוא פשוט לא מתקדם, אלא "נסתם". על זה כתוב: "חכמתו מרובה ממעשיו".

לאדם כזה אין שום עתיד, והלימוד שלו רק מחמיר את מצבו. עדיף שילך. אני אומר את זה ברצינות. אני מעדיף שהוא לא יהיה כאן. אם האדם לא מממש את עצמו, עד כמה שרק אפשר, בהפצה, בתיקון העולם, העזיבה שלו תועיל גם לו וגם לי.

לכן אני לא מצטער על כך שאנשים עוזבים, אני לא רץ אחרי אף אחד. אין דבר כזה ברוחניות. הכול תלוי בסביבה שאתם בונים או לא בונים. הכול תלוי בעזרה או חוסר העזרה שלכם לעולם. התפקיד שלי הוא רק לספר מה צריך לעשות. המימוש לא מוטל עליי.

מתוך שיעור על מאמר שבעל הסולם פרסם בעיתון "האומה", 27.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
השפעת הסביבה, יחד עם ההארה הרוחנית
הדרך אל ההכרה העצמית
בדוק את עצמך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest