דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל הבקשות באות מלמטה וכל המילויים באים מלמעלה

כל הבקשות באות מלמטה וכל המילויים באים מלמעלה

המשימה שלנו היא להעלות למעלה את כל הניצוצות שנשארו מהשבירה. נראה לנו עכשיו שהם זרים ואינם שייכים לנו, אך אנחנו צריכים לברר אותם, לחבר אותם יחד ולהעלות אותם למלכות דאצילות, שכונסת את כל הנשמות, כל הניצוצין.

אנחנו מצרפים הכול אלינו, כי כל אדם הוא עולם קטן. בזכות החיבור עם החברים, עם העולם, עם כל המאורעות והמקרים שקורים, אנחנו מחברים את הכול לאחד ומעלים את הכול להשפעה לבורא, כפי שזה היה לפני חטא אדם הראשון. ואז נעשה מ"ן אחד גדול, תפילה אחת גדולה, שמביאה לפעולה הסופית שנקראת "זיווג רב פעלים ומקבציאל", הזיווג הכולל שמביא לגמר התיקון.

אנחנו צריכים רק לקבץ את כל הפעולות, המחשבות והבירורים שלנו, כדי להעלות מ"ן. כל התהליך הזה מתרחש בתוכנו, אבל אנחנו לא מרגישים ולא מבינים אותו בינתיים, לפני שניכָּנס לעולם הרוחני, ואז נתחיל להעלות מ"ן בהכרה, בהבנה, מתוך ההרגשה והחישוב של הפעולות הרוחניות האלה.

הרי שָם האדם כבר משתמש במסך ועוסק בקבלה מעשית, הוא עובד באופן פעיל עם הרצון לקבל, עם המסכים והניצוצות. הוא יודע בדיוק מה הוא מברר ולאיזו מדרגה הוא מתכוון לעלות, אלו סוגי אורות פועלים עליו, אלו סוגי רצונות הוא מפעיל. בשבילו "תלמוד עשר הספירות" הופך לספר הוראות לכל דבר.

אולי נדמה לנו שבהשוואה למצב הזה, המצב הנוכחי שלנו בכלל אינו חשוב. אבל זה לא נכון! למען האמת, מצבי ההכנה האלה, שעוברים באופן בלתי הכרתי, הם החשובים ביותר. גם הילדים גדלים הכי מהר בגילאים הכי קטנים: תינוק שנולד משתנה מיום ליום בצורה ניכרת למדי, לאחר מכן הוא משתנה מחודש לחודש, אחר כך משנה לשנה, עד שהוא לגמרי מפסיק לגדול.

כך גם אנחנו, כל עוד אנחנו עובדים באופן לא הכרתי, אנחנו עוברים את השלבים הגדולים ביותר, רק שאיננו יכולים לזהות אותם. לכן, למרות הכול, אנחנו צריכים להחשיב מאוד את המצב שלנו, ולהבין עד כמה מועילה כל מחשבה, כל פעולה, כל מילה שלנו שמכוונת למטרה, ובמיוחד כל מה שנוגע לחיבור, ללימוד ולהפצה. וכך נגיע בסופו של דבר לתפילה הכרתית.

התפילה, הבקשה, ההשתוקקות – זו הפעולה היחידה שלנו. את כל השאר מבצע האור. ואם אנחנו רוצים להגיע להשפעה, ש"האורח" ישפיע ל"בעל הבית", אנחנו צריכים רק לרצות את זה! לא משנה עד כמה אנחנו מסוגלים, העיקר שהפעולות שלנו תהיינה מכוונות בצורה נכונה.

לכן נאמר שאין לאדם עבודה אחרת, חוץ מתפילה. כל הכוחות והמילויים באים מלמעלה. וכל הדרישות והבקשות באות מלמטה.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 24.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
מחפשים ניצוצות זהב
הבקשה המכובדת לעזרה
אני והוא, יחד, עובדים עליי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest