דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / כל האנושות – בתוכי בלבד

כל האנושות – בתוכי בלבד

מיכאל לייטמן

בכל אחד מאיתנו יש רצונות בכל דרגות ההתפתחות – דומם, צומח, חי ומדבר. בדרגת מדבר בתוכנו יש רצונות מכל סוגי בני האדם, שאותם אנו רואים בעולמינו. אבל למעשה אין זה עולם, אלא אני. לכן יש בתוכי גם שודדים, גם שקרנים, וגם אנשים טובים, וצדיקים, וחכמים וטיפשים. כל זה – אני. רק נדמה לי, שהעולם העצום הזה קיים, אבל למעשה, זו רק תצוגה של הרצונות והתכונות הפנימיים שלי. הם מצטיירים לי בצורת דמויות של דומם, צומח, חי או מדבר בארבע דרגות של הרצונות שלי.

בהתאם לעולם שאני רואה, אני יכול להבין, עד כמה אני מקולקל או מתוקן, טוב או רע. כלומר אילו רצונות שלי עלי לתקן. אם אתקן את היחס שלי כלפי העולם, אתקן את עצמי. אני רואה את העולם מחוצה לי ומבדיל יותר מה רע אצלי, מה אגואיסטי וכיצד להשיג את הטוב, את ההשפעה לכל אחד שמחוצה לי.

ולהיפך, מתוך שאני מתקן את עצמי, אני רואה, שכל העולם הופך להיות טוב יותר. והעולם איננו: רק נדמה לי, שכל זה קיים – כמו על מסך בקולנוע.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 23.12.2009

ראה מאמרים קודמים בנושא:
העולם הרוחני – זה העולם של רצונותינו
הכח היחידי, בעל השמות הרבים
העולם נמצא בתוכי

One comment

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מכאן לא ברור לי משהו: אם כל זה בתוכי בלבד, כמו על מסך קולנוע, מדוע בגמר התיקון הפרטי לא נהיים מתוקנים בהכרח גם שאר חלקי אדם הראשון? הרי הם נמצאים רק בתוכי, ואם בי מתוקנים כל הרצונות, איך יכול להיות שאחרי גמר תיקון פרטי יהיה צורך גם בגמר תיקון כללי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest