דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל האמת – שחור על גבי לבן

כל האמת – שחור על גבי לבן

אנחנו נמצאים בתהליך מתמיד של התפתחות הרצון לקבל. מלכתחילה הרצון לקבל נברא "יש מאין". ה"אין" הזה התחיל להתפתח על ידי ה"יש", על ידי האור, וכך הוא כל הזמן מתפתח, מתחילת הבריאה ועד סופה.

בהתפתחות הזאת ישנם שלבים שבהם הרצון לקבל עדיין לא נקרא נברא בכלל. הוא בונה את דרגות הדומם, הצומח והחי שלו, את מערכת הטבע הרוחני. ולאחר מכן, בתוך הטבע הרוחני הזה נבנית הנשמה, שהיא נקראת "אדם", דרגת המדבר. וגם הנשמה הזאת מתפתחת בדרגות דומם, צומח וחי, בעולמות בי"ע (עשיה – דרגת הדומם, יצירה – דרגת הצומח, בריאה – דרגת החי).

ודרגת האדם שבאדם צריכה לבנות את עצמה בעצמה. אם האדם לא בונה את עצמו כאדם, הוא משתמש בכל הסביבה הזאת (בכל הדומם, הצומח והחי, בעולמות בריאה, יצירה ועשיה) בצורה אגואיסטית, כשהוא מנסה לקבל ממנה בצורה המקסימלית, עד כמה שהוא מסוגל. כך אנחנו מתפתחים, וסופגים מהטבע הסובב את כל המילויים שמגדלים אותנו.

אך כשאנחנו מגיעים לדרגה שבה כבר סחטנו מהטבע כמעט את הכול, אנחנו מתחילים להרגיש שהרצון לקבל שלנו הפוך מדרגת האדם, הפוך מעולם האצילות. זה כבר גורם לנו להרגיש רע בחיים, אך איננו יודעים את מי להאשים בכך. הרי עולם האצילות נסתר מאיתנו. הוא נמצא למעלה מהפרסא (הגבול שמפריד בין עולם האצילות לעולמות בי"ע).

לכן האדם אינו מבין מדוע רע לו. נראה לו שהחיים שלו לא צריכים להיות כל כך רעים: הכול לפניו, הכול נמצא סביבו. אלא שהוא לא מקבל את תוספת האור מלמעלה, מהפרסא, דרך עולמות בי"ע, ומזה רע לו. זאת אומרת, חלק האדם שבו מרגיש רע. כי חלק האדם שלו הפוך מדרגת האדם האמיתית, זעיר אנפין דאצילות. וכך אנחנו מתחילים להשתוקק לגלות את מקור החיים, מהות החיים, מטרת החיים.

כל העבודה שלנו היא לכתוב, "שחור על גבי לבן". עולם האצילות נקרא "לבן", ועולם העשייה, הדרגה הנמוכה ביותר, נקרא "שחור". עולם הבריאה הוא אדום, עולם היצירה הוא ירוק, ועולם העשייה הוא שחור. והכול נכתב על הרקע הלבן, שהוא "הלובן העליון", עולם האצילות.

האדם שכותב הוא מי שבודק את עצמו ומודד את עצמו כלפי עולם האצילות. הוא רוצה להיות דומה לאדם דאצילות. אך כשהוא בודק את עצמו, הוא רואה עד כמה הוא לא כזה. וכך הוא מתקדם.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 25.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מאחל לכם שנה טובה!
לכתוב ספר תורה על הלב
אותיות שחורות על רקע האור הלבן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest