דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / כל אחד מאיתנו – תליין!

כל אחד מאיתנו – תליין!

koldun_wp.jpg

כל בני האדם מסוגלים להיות סדיסטים, לענות אנשים אחרים ולבצע מעשי רשע אכזריים בדרגות שונות – זוהי המסקנה העגומה אליה הגיעו כבר לפני יותר משלוש שנים חוקרים מאוניברסיטת פרינסטון בארה"ב.

צוות המדענים הגיע למסקנה הקשה הזאת לאחר שניתח מחדש יותר מ-25 אלף מחקרים פסיכולוגיים שבהם היו מעורבים 8 מיליון בני אדם.

ראש צוות המחקר, פרופ' סוזן פיסקה, הסבירה כי צורות שונות של התנהגות, כולל מעשי אכזריות, מושפעות מהגישה שמפגינים בעלי סמכות כלפי אנשים צעירים, פקודיהם, שחייבים למלא אחר ההוראות. כמו כן משפיעים לחץ של עמיתים ואינטראקציות חברתיות אחרות. "מעשי זוועה, אכזריות ועינויים יכולים להתבצע בידי כל אדם, ולאו דווקא בידי פסיכופתים", אומר בעניין זה הפסיכולוג הקליני איאן רובינס.

ניתן לראות איך החוקרים מגלים בהדרגה את מה שאומרים המקובלים כבר אלפי שנים. אני מקווה שמעבר לעובדות, אנשים יתחילו להרהר במשמעותן. אם לא נתקן את הטבע האגואיסטי האנושי (על ידי האמצעי היחידי – ה"אור העליון" שבלימוד הקבלה), אז במידה שבה יגדל האגו, עתידנו יהיה נוראי: אנשים יאכלו אחד את השני!

17 comments

  1. זה ממש ככה….מפחיד!

  2. אנשים יכולים להוציא אדם מדעתו בימינו,מרוב האגו

  3. אגרת 29 – 1927, עמ' צ"ה, אגרות קודש, הרב יהודה לייב אשלג

    "הכל בזכר תליא מילתא, אפילו מגלוי של אסתר וד"ל".

  4. אנו באמת חייבים, פשוט חייבים להשתמש בחכמת הקבלה
    זהולא צחוק או משחק, חייבים להכיר סוף סוף ש"האגו" הוא לא סתם רע או יחס לא יפה או חוסר יחס בכלל, כלל לא על זה מדובר! אלא האגו הוא הרצון להנות האכזרי שבלבנו שהוא ממש צרה צרורה.. שחייבים לתת לה תרופה על בסיס קבוע… אחרת הוא פשוט לא מאפשר לנו לחיות… ובאמת אין בידי האדם לעשות משהו, הרצון הוא אכן רוחני ולא בשליטנו!!! אם נתייחד באהבה למען אהבת הכח האחד – נצליח!

  5. בקשר למשפט האחרון
    עתידנו יהיה נוראי: אנשים יאכלו אחד את השני!
    זה כבר מזמן המאכל הלאומי\העולמי שאחד אוכל את השני.

  6. זה מזעזע וקורע לב…. גם ללא המחקר ראינו בהסטוריה איך מאסות של אנשים מסוגלים לשתף פעולה ברוע חסר גבולות…. אנחנו נורא אוהבים את עצמנו, ולהתעסק בעצמנו,אך גם הרוע כלפי בע"ח חסרי ישע מזעזע לא פחות !!! ואפילו יותר !!!! הם עוברים מחנות השמדה אכזריים יום יום ואף אחד לא מתרגש מזה שהסטייק בצלחת היה פעם פרה שבסה"כ רצתה לחיות….

    אני חשה ברוע ובאגואיזם והאכזריות של המין האנושי ואני כבר לא מוכנה להשתייך אליו. זה בלתי נסבל לחיות בתוך האגו הזה וכשמתחילים ללמוד קבלה רואים את זה ומבינים שאנו חלק מכל הרוע הזה ואז אין ברירה אחרת אלא לעשות הכל כדי לא להשתייך לנאציזם הטבוע בכל אחד מאיתנו.
    מאי

  7. איש אור יקר*~*~*
    אכן מזעזע וכואב עד דמעות ללמוד שגם אנו נאצים בפוטנציה.
    למה גדולי המקובלים שהגיעו לגמר התיקון המשיכו לשתף פעולה ברצח האכזרי של החיות ובניצולן ?
    איך זה שתורת הקבלה, שהיא התורה הנעלה ביותר מתעלמת מהאכזריות כלפי בעלי חיים ?

    ברור שזה לא יתקן שום דבר בנשמה, אם כולנו נהפוך לטבעונים, אך גדולי המקובלים תיקנו הכל ולא הפכו לאוהבים כלפי החיות האומללות. איך זה ? אולי יש 126 מדרגות ורק עכשיו הזמן לגמר תיקון שלם ומושלם בו "ואהבת לרעך כמוך" כולל גם בעלי חיים צמחים ודוממים ?

    לעניות דעתי, אנו אמורים לחוש אהבה בסופו של דבר גם כלפי נמלים וג'וקים…..
    אנא נתייחס.
    תודה על המאמר !
    מאי

  8. אסתר המלכה

    זה כמו שאני שואלת, מה הטעם בסבלם של הנמוכים מאיתנו בסולם הפילוגנטי? הרי גם להם יש תחושות, הרגשות, רצונות…..אז מהו העניין?

  9. היי אסתר המלכה (: אני מסכימה איתך ! גם אני לא מבינה את הטעם בסבלם מה גם שרוב האנשים אינם סובלים את הכאב הרגשי על סבלן של החיות.

    החיות חשות סבל סתם ! למה הבורא לא דואג להם ומגן עליהן מהתעללות ומניצול אכזרי ?

    הבנתי שאנו זקוקים למנת סבל על מנת להתפתח. אבל מדוע החיות צריכות את עינויי התופת ?

    מה ההבדל בין ילד קטן ששחטו אותו באכזריות לבין עגל בן יומו ששחטו אותו באכזריות ואימה ? הרי שניהם משמשים את האגו האנושי. אז איך זה שגדולי המקובלים, לאחר תיקונם המשיכו בניצול החיות למאכל וללבוש ?
    מאי

  10. שלום רב,

    יש לי שאלה פתוחה לכל מי שיחפוץ לענות לי-אני מודה לך מראש.

    נניח אדם שמקרין לסביבתו חום; אהבה וטוב, רואה בעצמו מפלצת ודבר-רוע שקשה מאוד לתארו במילים. והוא אף מאמין שלכך הוא נולד ואין מה לעשות עם זה. האדם הזה סובל וכואב אך לא מוכן לעשות צעדים כלשהם כדי "לתקן" את הרגשתו משום שהוא אינו מאמין שניתן לעשות זאת, מפחד להכיר את הצד האפל שלו יותר מקרוב והוא השלים עם העובדה שיחייה כך כל חייו.

    אשמח לתגובות.

  11. אסתר המלכה

    היי מאי:) אני למשל לא יודעת מדוע נזקק לכפר בעזרת תרנגולת, כאשר כיום ישנה אפשרות של צדקה. מה עומד למשל, מאחורי הקרבת החיות בבית המקדש? מאין בא הרעיון להקריב דווקא שה, פר בן בקר וכו'? יש הרבה שאלות על הנושא הזה, כמו למה יש תשובה על מקור הסבל של האדם אבל אין תשובה למקור סבלן של החיות? אם לכל יש תכלית, לא יכול להיות שהקב"ה משחק איתן על מנת לזרז אותנו נכון? אני מאוד סקרנית לגבי הנושא הזה, אני כמובן יודעת שדיני השחיטה הכשרה מקורם בצער בעלי חיים, אבל שוב, מה בין זה לבין הסבל המיותר לכאורה של הטבע הסובב אותנו? מחכה לתשובה מפי הרב, אפילו אם היא תפנה אותי למקורות ללא תשובה מעשית. תודה.

  12. אסתר המלכה היי (:
    אני כ"כ מזדהה איתך. כל פעם שמזכירים את בניית ביהמ"ק השלישי אני נחרדת מההתעללות הצפויה לבע"ח. כל פעם שכב' הרב אומר "לא איכפת לקב"ה מאיפה שוחטים את הבהמה….מן הצוואר או מן העורף", אני מזדעזעת…..(הבנתי את הרעיון שהמצוות הגשמיות אינן חשובות)האם לא איכפת לבורא שרוצחים בע"ח וזאת אך ורק מתוך אגואיזם …. האם יכול להיות אבסורד כזה שהמקובלים הגדולים ביותר יפעלו באגואיזם שכזה כלפי החיות גם אם הם לא שוחטים בעצמם, אך אין להם כל בעיה לאכול בעונג את החיה שהתחננה על חייה וזעקותיה קרעו את השמיים…….
    אני כמוך מזדעזעת מתרגנולי הכפרות….האגואיזם בהתגלמותו המושלמת….שהחיה תסבול מה יש…..
    אני אוהבת את תורת הקבלה ומאמינה בה אך לא נראה לי שהיא מושלמת כל עוד היא מתעלמת מסבלן של החיות.
    עוד יותר מזה…..נראה לי נעלה יותר להצליח לאהוב באמת בעל חיים, מאשר להצליח לאהוב באמת בן אדם. זאת היות שמרגע שאנו יודעים שכולנו (המין האנושי) אחד אז לא כ"כ ביג דיל לאהוב אחד את השני, כי סה"כ אנו נשארים באהבה עצמית. זה כמו לאהוב את היד שלי או את הציפורן של האצבע הקטנה ברגל שלי. הרי היא חלק ממני אז זה לא נעלה כלל לאהוב אותה. זה שוב אגואיזם.
    גם אני איתך מחכה בקוצר רוח לתגובה מאיש אור. להתראות בקבוצה (:
    מאי

  13. היי (:
    אני לא חושבת שהפחד מוצדק. מה כבר יש לו להכיר בעצמו שלא הכיר עד כה ? הוא כבר גילה שהוא מפלצת !!!הדמות המגולמת ע"י הופקינס בשתיקת הכבשים ?(: בוא נגיד שהדמות המגולמת ע"י הופקינס, טובת לב לידו…….(:(:(: ביג דיל…..קרא את המאמר הנ"ל שוב – "כל אחד מאיתנו תליין" !!!! ההבדל הוא שאצל האדם המתואר בפנייתך, זה כבר התפרץ לפחות במחשבה שלו(תוספת האגו שהבורא מוסיף בכוונה מדור לדור)ואצל אחרים זה יתפרץ באחד הגילגולים הבאים אם לא יתקנו את עצמם.

    קודם כל – כל הכבוד לאדם זה על "הכרת הרע" שבעצמו ! זה דורש אומץ לב וכנות עצמית וזה גדול !
    זה ידחוף אותו לחיפוש פתרונות מעבר לעולם הגשמי ואז אולי ילמד קבלה ויעבור תיקון.

    שנית – האדם צריך להבין שהוא לא אשם שהוא מפלצת אלא הבורא "אשם". הבורא ברא אותו עם גנים מפלצתיים…..לכן למה שירגיש רגשי אשמה ? הוא יכול לחשוב שכלתנית – "אני מורכב מגנים והורמונים שמכתיבים לי מלמעלה את התנהגותי ומחשבותי. הכל נשלט ע"י הגנים כולל הרוע המפלצתי שלי, זה מוכתב לי כגורל מלמעלה ואין לי מה לעשות בעניין אלא לקבל באהבה מה שהבורא נתן, גם אם זה נראה בלתי אפשרי במקום המצאי".

    שלישית – להשתמש בשנאתו העצמית במקום כשנאה עצמית, כשנאה לתכונותיו הגשמיות האגואיסטיות (רוע ואגו זה אותו הדבר), ומתוך כך לפתח את הנקודה שבלב שלו ע"י לימוד חוכמת הקבלה.

    כשתתוקן נשמתו, במקביל יתוקנו תכונותיו המפלצתיות בהדרגה, בלי שיטרח לעשות דבר.זה פשוט קורה מעצמו…. אבל זה יכול לקחת כמה שנים ולדברי הרב – 3 – 5 שנים. אך מרגע שילמד קבלה מתוך קריאה לאור המחזיר למוטב, שיבוא ויתקן את נשמתו, היסורים שלו יהיו מטרתיים. (הם פשוט יתחלפו מיסורים חסרי טעם ליסורים שדוחפים אותו קדימה במעלה הסולם. הוא יעבור לדרך תורה. (תורה = אור ואותו מקבלים בזמן לימוד הקבלה).

    דבר אחרון: להיות פרקטי וללכת בדיוק לפי הנחיות הרב: קבוצה, ספרים ורב. והוא כבר על דרך המלך…….

    חוצמזה שיש לנו קונגרס בשבוע הבא שזה אומר חיבור רוחני עצום בין המוני אנשים מרחבי העולם, וזה יכול להיות קרש קפיצה עצום כדי לעבור את המחסום.

    הוא גם יכול להצטרף לקבוצה הוירטואלית, וכך לקבל עידוד ותמיכה.

    שולחת אורות מקיפים אוהבים (:
    מאי

    אני נורא עצובה לשמוע שהוא סובל ממה שמוכתב לו מלמעלה. הוא הרי לא אשם כפי שציינתי. ויותר מזה כדאי שינסה להתחבר למה שאיש אור אומר – אין לנו כל בחירה חופשית בעולם הזה ! הכל מוכתב מלמעלה לפי תוכנית…."כולם כבהמות נדמו"…. יש בחירה חופשית רק ברוחניות – אם להתקרב לבורא ע"י תיקון הנשמה באמצעות האורות או לחכות שזה יקרה לו בדרך יסורים.
    סליחה אם זה נשמע מפחיד (: אבל עדי יסורים מטרתיים שמובילים לאנשהו מאשדר יסורים שלא מעביהניום אני יודעת

  14. אמן !!!!!
    מאי

  15. אסתר המלכה

    מאי רציתי לדעת בת כמה את?
    וש..את פשוט מקסימה:)
    ניכרת בך התלהבות נתינה יתרה:)
    מתפללת שאגיע למצבך:)

  16. אסתר המלכה (:
    לא חשוב…. עדיף שנדע פחות אחד על השני בקבוצה כי ככה לא יהיו לנו סטיגמות באופן טבעי. אני לא ילדה בכל אופן.
    תודה על המחמאות ! אני מאמינה בזה בכל ליבי והקבוצה גורמת לחיבור שלא ציפיתי. אני פשוט מרגישה שזה נכון, מאמינה שיש אהבה עליונה וטהורה מעל ומעבר ושכולנו יכולים להגיע אליה.
    שלך
    מאי

  17. אסתר המלכה

    את צופה בשיעורי לילה וכאלה:)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest