דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל אחד יכול להיות חכם גדול

כל אחד יכול להיות חכם גדול

ועדיין יש להבין: לשם איזה צורך ערך השי"ת את כל הכבודה הזאת? אלא הוא כדי להעלותו למדרגה יותר נכבדה וחשובה, שירגיש את אלקיו, כמו הרגשה האנושית שכבר מוקנית לו. וכמו שיודע ומרגיש את רצונותיו של חברו, כן ישכיל בדרכי השי"ת וכו', כמו שכתוב אצל משה רבינו ע"ה: "ודבר ה' אל משה פנים אל פנים כאשר ידבר איש אל רעהו". וכל אדם יכול להיות כמשה רע"ה כנודע. (בעל הסולם, תורת הקבלה ומהותה).

בכך שאנחנו צמודים אחד לשני, אנחנו יכולים להעביר זה לזה מידע רוחני, כוחות לעבוד באופן הדדי ובכך להעלות את כולם. זו הייחודיות של בני האדם.

שאלה: אז כל אדם יכול להפוך להיות כמשה, כחכם גדול?

תשובתי: לא סתם יכול, הוא צריך להשיג את המצב הזה! אין מדרגה גבוהה יותר מ"משה". זו המדרגה הגבוהה ביותר שאדם יכול להשיג. זה לא פשוט לעשות זאת, זה קשה אבל אפשרי לכל אחד. בכל מקרה, כולנו נשיג את המדרגה הזאת, אבל בגמר התיקון.

שאלה: משה הופיע דווקא בימים של חג הפסח. למה הוא לא הופיע קודם?

תשובתי: זה לא חשוב. כל אדם נולד באותה תקופה, באותו מצב, באותה חברה שבהם הוא נחוץ לתיקון שלו. כל אחד עובר שינויים בגורלו, כדי ליצור מחדש שינויים נכונים בתוכו. לכן לא צריך להתלונן על כך שנולדנו מאוחר, או שלא נולדנו במדינה שבה היינו רוצים, או שהופענו לאוויר העולם חלשים, קטנים וכדומה. מה זה משנה איפה ואיך?

אנחנו הרי לא קובעים את מקום המגורים, המין, התכונות הפנימיות, היחסים עם העולם החיצוני שלנו. כל זה נקבע על ידי מערכת פנימית, רשת כוחות פנימית. אנחנו פשוט צריכים לפעול בהתבסס עליה.

מתוך שיעור וירטואלי, 11.03.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest