דף הבית / אהבה / כלל עם 612 פירושים

כלל עם 612 פירושים

בעל הסולם, מאמר "מתן תורה":

"הנה עלינו להבין, ששאר תרי"ב המצוות שבתורה, עם כל המקראות שבתוכה, אינם לא פחות ולא יותר, רק סכום הפרטים, המוכנסים ומותנים בהמצוה האחת הזאת של "ואהבת לרעך כמוך"."

זאת אומרת, שכל התורה ניתנה כדי להשיג את הכלל הכללי הזה של "ואהבת לרעך כמוך". וכל היתר שעליו מדברת התורה, חוץ מהמשפט הזה: "ואהבת לרעך כמוך", שייך לבירור של הכלל הזה.

הכול נמצא בו בלבד. לכן אם אנחנו שוכחים עליו, אנחנו בכלל לא נמצאים בדרך רוחנית, לא מקושרים לתהליך הרוחני ולתכלית. אם אנחנו משתדלים להשיג את הכלל הזה, אז כבר אפשר לבדוק באיזו מדרגה אנחנו נמצאים, באיזה שלב ובאיזה מצב.

כל החיים וכל התורה מיועדים ומכוונים להשגת כזה חיבור, שנקרא "אהבה". או שאנחנו הולכים בדרך ארוכה ומלאה בייסורים, שזו דרך טבעית, או שהולכים בדרך קצרה, קלה ויפה, שנקראת "דרך תורה". אחד מהשניים. אבל כל האנושות, מתחילתה ועד סופה, נמצאת בתהליך ההתפתחות שלה לקראת השגת אהבת הזולת.

אנחנו יכולים לעבור את השלבים האלה בהבנה ובהכרה, שכביכול מתאמנים, משחקים, ובצעדים יחסית קלים ונוחים להשיג את המטרה. ודאי שאנחנו בכל זאת נצטרך לראות את הבעיות ולפתור אותן, ללמוד, כדי לקבל את אותיות העבודה, הרגשות, הבנה. צריך לפתור את הבעיה בשׂכל וברגשות ועל ידי זה אנחנו מתחילים להבין ולהרגיש.

כדי לעבור את הדרך בצורה קלה, יפה וטובה, ניתנה לנו התורה, שבעזרתה אנחנו מגיעים לאהבת הזולת וממנה מגיעים לאהבת הבורא. ובדרך של ייסורים אי אפשר להגיע לכלום, כי הכול תלוי בהתעוררות מצד האדם.

מתוך שיעור על מאמר "מתן תורה", 14.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לכבות את "מצב השינה"
אהבה כחוק הטבע
האהבה היא הגשר מעל השנאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest