דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / כלב השדה: צמח-חיה

כלב השדה: צמח-חיה

laitman-ruki_pered_licom_100_wp.jpg

ידיעה שפורסמה בכתב העת האינטרנטי PLoS ONE: "בתצורה הגיאולוגית ברג'ס-שייל, שנמצאת בחלק הקנדי של הרי הרוקי, התגלה יצור מוזר, שחי לפני קרוב ל-505 מיליון שנה ושיש לו מערכת הזנה חסרת תקדים.

לבעל החיים הזה היה מבנה של גביע, שבתוכו נמצאת מערכת הזנה בלתי שגרתית ואיברים פנימיים. הייתה לו צורה דומה לצורתו של צבעוני, וחלקו התחתון של הגבעול הסתיים בדיסק שהיה מחובר לקרקעית הים. אורכו הכולל של היצור, שמכונה בשם Siphusauctum gregarium, הוא כ-20 סנטימטרים.

היצור הקמברי היה ניזון על ידי סינון, כשמצץ את המים דרך פתחים קטנים שב"גביע".

מי שדיווחה על התגלית, ד"ר לורנה אובריין מאוניברסיטת טורונטו, מציינת שהחוקרים הצליחו לקשור פלאים רבים שנמצאו בברג'ס-שייל לקבוצות של אורגניזמים שקיימות היום, אבל עבור ה-Siphusauctum לא ניתן ככל הנראה למצוא צאצא או קרוב משפחה.

נציגי המין החדש שהתגלה גדלו יחד, ויצרו מעין גַנים לא גדולים. שטחים מסוימים מכילים שאריות של יותר מ-65 יצורים נפרדים. בסך הכול, החל משנת 1983, החוקרים גילו למעלה מ-1100 דגימות. הם כינו את המקום הזה "ערוגת הצבעונים".

התייחסותי: האר"י, בספרו הקבלי "עץ החיים", מתאר את הדרגות שבטבע: דומם, אלמוגים (שלב ביניים בין הדומם לצומח), צומח, כלב השדה (שלב ביניים בין הצומח לחי), חי, קוף (שלב ביניים בין החי לאדם).

ידיעות קודמות בנושא:
האב הקדמון המשותף של כל האורגניזמים הוא ביומסה ענקית
ההתפתחות שמעבר לגבולות התיאוריה של דרווין
זמן השינויים האיכותיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest