דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כך חינכתי את עצמי בעצמי

כך חינכתי את עצמי בעצמי

בעולם הזה אני כל הזמן מתאים את עצמי לאותם הסטנדרטים שהחברה מעוררת ונוטעת בי, כשהיא משכנעת אותי לקנות או לעשות משהו. לעומת זאת, בעולם הרוחני צריך לקחת דוגמה מהבורא.

אך הבעיה היא שאילו הוא היה מתגלה, היינו נופלים באופן מוחלט תחת השפעתו והיינו תלויים בו פי מיליארדים יותר מכפי שאנחנו תלויים היום בחברה.

היינו הופכים לעבדים גמורים, פשוט כמו צורות החיים של הדומם, הצומח והחי, שמבצעות את פקודות הטבע והולכות בדיוק בעקבות האינסטינקטים. ואז אפילו לא היינו מרגישים שאנחנו חיים חיים עצמאיים כלשהם.

אך הבורא, הכוח הכללי של הטבע, רוצה שנהיה עצמאיים ושווים לו, ולא רובוטים שמבצעים את הפקודות שלו. לא הייתה כל משמעות לברוא כזה נברא שמבצע באופן אוטומטי את פקודות הטבע שלו, וכבר ידוע מראש כל מה שיקרה.

הבורא חשב לברוא את האדם כחופשי, כדי שהוא יבחר בעצמו לעלות לדרגת הבורא, יגלה את הבורא שלו וירצה להיות כמוהו! כפי שכל אדם בעולם הזה רוצה שיאהבו אותו כפי שהוא, כך גם הבורא רוצה שנכיר אותו, נשיג ונראה שהמצב שלו, התכונה שלו, הכוח שלו, זהו הדבר השלם ביותר שרק יכול להיות.

ולכן הוא אינו יכול להתגלות לנו, כדי שלא נהפוך לעבדים שלו ולא נתחיל לציית לפקודות שלו באופן אוטומטי. הוא מטביע בנו את הרצון להתפתח ולהשתוקק אליו, אך הוא מסתיר את עצמו. אולם במקרה כזה, כיצד נוכל להפוך להיות דומים לו?

הוא ממציא פיתרון פשוט: הוא בורא נברא שנקרא אדם, כוח רוחני, תכונה שדומה לו, ושובר את הנברא הזה למיליארדי חלקים! עכשיו הנברא צריך בעצמו, במקום הבורא, לאסוף לעצמו את הסביבה, כמו חלקים של לגו, כפי שהוא מתאר לעצמו את הבורא, כפי שהוא מגלה אותו.

האדם מתקדם ובונה לעצמו בכוחות עצמו את הסביבה שתשפיע עליו בכיוון ההפוך ותפתח אותו. אם כך, אנחנו בעצמנו בונים את הבורא, לכן הוא נקרא "בוא וראה"! אנחנו בונים את הסביבה שלנו, ובכך בונים את עצמנו.

אינני יכול לברוא את עצמי, להשפיע על עצמי. אני כבר התוצר המוגמר של הסביבה שלי. אך כשאני כל הזמן בונה לעצמי את הסביבה, המעטפת שתשפיע עליי, אני בעקיפין משפיע על עצמי. אם כך, אני בונה את המערכת לחינוך העצמי שלי.

ואז אני כביכול מנותק מהבורא ובונה את עצמי באופן חופשי, כשאני יוצר לעצמי את הסביבה בהתאם לאותם הערכים שאני רוצה להפנים. אינני יכול לשנות את עצמי בכוחות עצמי, אך אני יכול לבנות את החברה בצורה מלאכותית, כדי שהיא תטביע בתוכי את אותם הערכים שאיתם אינני מסכים עכשיו. החברה הזאת תשכנע אותי ששווה להשתוקק להשפעה!

היות ואני בעצמי בניתי את הסביבה הזאת, אני כביכול בניתי את עצמי. כלומר, אני כל הזמן בונה בתוכי את דמות הבורא וכך אני מתקדם בינתיים בכל שלוש הצורות האלה: אני, הסביבה והבורא מתקרבים זה לזה עד שאנחנו הופכים להיות שלם אחד.

זוהי באמת התפתחות חופשית. הרי אני עושה את הכול בעצמי, אני כל הזמן חושב ומחליט כיצד להתקדם קדימה. אני חוקר את אותו העולם שמתגלה עכשיו בפניי, ובודק את עצמי, כיצד להתקדם יותר נכון.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 04.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
נשמת אדם תלמדנו
מה לעשות עם הבחירה שלי?
האדם המאיץ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest