דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כי אלף שנים בעיניך – כיום אתמול כי יעבור

כי אלף שנים בעיניך – כיום אתמול כי יעבור

photo_rav_gh70_203.jpg

שאלה: ברצוני לשאול שאלה שמציקה לי שנים רבות, מה הכוונה במה שנאמר בתהילים: "כי אלף שנים בעיניך – כיום אתמול כי יעבור". האם זה קשור לזמן הגשמי?

תשובה: לא מדובר כאן על הזמן הגשמי. אם האדם בעצמו משתוקק לדרך השפעת האור עליו, על ידי כך הוא מקצר את דרכו, בדומה לאלף שנים כיום אחד. אבל זה לא קנה מידה ארצי. אם צפויה לך עליה למדרגה גבוהה יותר בדרך ההתפתחות הרוחנית, את יכולה לעבור כל אחת מהמדרגות רק על ידי השיטה של רצון להשפעה ואהבה.

כל התורה מדברת דווקא על זה, על עלייה לדבקות בבורא, על 125 מדרגות. אבל למדרגה הראשונה את עולה מתוך תכונות אגואיסטיות מוחלטות (מדרגת העולם שלנו, העולם הזה), וממנה והלאה את כבר לא משנה את עצמך לגמרי, אלא מפתחת בתוכך יותר ויותר תכונות אלטרואיסטיות. לכן העלייה למדרגה הראשונה היא הקשה והארוכה ביותר (למרות, שככל שהמדרגה גבוהה, כך קשה יותר, אבל הניסיון והידע כבר עוזרים – ראי דוגמה של בעל הסולם על עלייה להר ה'). העליה מתרחשת, או ב"דרך הייסורים" בלי ללמוד חכמת הקבלה, או ב"דרך האור" שיורד בזמן לימוד חכמת הקבלה. ההבדל הוא בזמן השגת המטרה (המדרגה הראשונה), וזה מבוטא במילים "כי אלף שנים בעיניך כיום אתמול"!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest