דף הבית / חינוך, ילדים / כיצד לתפוס את הכוח האינטגרלי של הטבע?

כיצד לתפוס את הכוח האינטגרלי של הטבע?

שאלה: הגורם שמעצב את מערכת החברה החדשה זה הכוח האינטגרלי העליון של הטבע. זה נשמע כמו הצהרה מופשטת, כי אם נעביר את המונח כולו לפסים של המדע, הוא יתחיל "לצלוע" ולהיכשל.

תשובה: כן, בדיוק כמו כל דבר אחר שאנחנו לא יכולים למשש אותו, לגעת בו…

אולם, מצד שני, יש לנו המון חומר ממדענים מכובדים שאומרים את זה על בסיס הניסויים שלהם והנתונים המדעיים.

בנוסף, אם ניקח את הפיסיקה המודרנית או אפילו הביולוגיה, נראה שגילויים רבים נחשבים גילויים לא משום שאנחנו חוקרים ומקבלים תוצאה ישירה, ברורה, אלא בעקיפין, באמצעות משהו אחר. מניין אנחנו יודעים האם אלה גלים או חלקיקים, האם הם עוברים או לא עוברים דרך הרשת? כלומר, אנחנו מגיעים למסקנה כלפי התופעה על בסיס תצפיות עקיפות.

אותו הדבר כאן. למעשה, מדובר בגישה מדעית טהורה, הרי אנו חוקרים את הטבע ביחס אלינו. אנחנו פשוט לא רגילים לדבר על זה, ולכן אנחנו חושבים שמה שאנחנו רואים זה דבר מוחלט. אבל זה רק כלפי התפיסה שלנו, המוח שלנו, מערכת המודעות וניתוח התופעות שלנו.

אז כל זה הוא יחסי במובן מסוים. אולם התצפיות הללו, שמהן אנחנו מסיקים על קיומו של הכוח האינטגרלי של הטבע, הן בעצמן מדעיות בצורה קפדנית ומובילות למסקנה זו. כלומר, מה שאנחנו לא יודעים על הכוח האינטגרלי של הטבע, אנחנו לא רואים בניסויים שלנו בצורה ברורה. לדוגמה, הטיה של מחוג או מונה, ועוד. אבל אנחנו תמיד מוצאים לנכון להניח שהכוח הזה קיים, כי אנחנו רואים תופעות רבות, שכביכול מגיעות ממרכז אחד, מכוח אחד, מכיוון אחד.

מאיפה אנחנו בכלל יודעים משהו על משהו? כאשר אנחנו מקבלים תוצאות כלשהן של הפצצת מתכת על יד חלקיקים, אנחנו מניחים שזה מה שקורה, זה מה שקיים וזו הצורה. קיבלנו חלקיק כלשהו, אבל אף אחד לא רואה אותו, לא טעם אותו. וכל המחקרים שלנו הם כאלה.

על אחת כמה וכמה החקר של הכוחות העדינים יותר שפועלים בחומר, כאשר אנחנו מדברים על הכוח הכללי שעומד מאחורי כל הביטויים הפיזיים, ואי אפשר לתפוס אותו בעזרת כלים כלשהם. אנחנו לעולם לא נוכל לבנות מכשיר פיזי שיתפוס את הכוח הכללי של הטבע, אלא רק את תוצאותיו.

מתוך התוכנית "העולם האינטגרלי. נוסחת החברה האינטגרלית", 01.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לרכך את הנהגת הטבע
הכול נוצר על ידי הכוח היחיד של הטבע
הטבע אינו ניתן לחלוקה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest