דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לשמור על מדינה מהתפרקות?

כיצד לשמור על מדינה מהתפרקות?

כנס בולגריה. שיעור מס' 2

שאלה: האם אני מבין נכון, שבעולם הגשמי ובעולם הרוחני הקנאה פועלת באופן שונה? אם בעולם הגשמי אני רוצה להשמיד את המושא של הקנאה שלי, אז בעבודה הרוחנית זה פועל להיפך: אני לא יודע מה זה רוחניות, אבל רוצה להרגיש, ולכן משתוקק לקבל את זה דרך מושא הקנאה.

תשובתי: באמת, ככל שאתה מקנא יותר ברצון הרוחני של החבר שלך, כך אתה מרוויח יותר.

שאלה: אני נולדתי בברית המועצות. יוצא, שבעבר עוררו בנו השתוקקות לכאלה דברים, שבעיקרון קרובים יותר לרוחניות מאשר לרווחה גשמית. כלומר, זה היה כיוון נכון?

תשובתי: בברית המועצות ההבנה של חינוך נכון נבעה מתוך הרצונות האגואיסטיים שלנו ומהשאיפות הגשמיות להפוך את המדינה לחזקה כדי שהיא תשלוט בעולם, תנהל אותו, תראה לכולם "את נחת זרועה". אם הנהגת המדינה הייתה פועלת בצורה נכונה, אז היא באמת הייתה עוסקת בחינוך בני האדם ולא הייתה שואפת רק כדי לנהל טוב יותר את העָם.

הבעיה היא בכך, כפי שכתב בעל הסולם, ששם הכול היה מסודר למען מטרה אגואיסטית נעלה ולא למען מטרה אלטרואיסטית שמכוונת לבורא. כי בורא, זה בעיקרון, כולנו שמאוחדים לאחד שלם כללי: כל הבריאה, כל האנושות וכל הטבע שנמצאים בהשפעה הדדית מלאה. דווקא כאן מתגלה התכונה שנקראת "בורא". מחוץ לנו הבורא לא קיים.

אם ברית המועצות הייתה קיימת למען זה, הייתה מחנכת נכון את העָם, ולא כדי להיות הכי חזקה כדי לדכא את האחרים ושכולם יפחדו ממנה ויכבדו אותה, אם לא היה האגו העצום שעמד בראש הפוליטיקה הכוחנית, אז ודאי שהכול היה אחרת. אבל מאחר וכל זה היה למען האגו הגדול, מה גם שזה לא היה למען העָם, אלא למען ההנהגה של העָם עצמה, אז ודאי שהכול התפורר.

וגם עכשיו יתפורר, ברעש עוד יותר גדול, מפני שעד עכשיו כל הזמן מרוממת הגאווה: "אנחנו! אנחנו! אנחנו!". "אנחנו נראה לכולם", "אנחנו הולכים בדרך שלנו", "אנחנו הכי חכמים, הכי חזקים"… וכולי. כל זה יתמוטט מהר מאוד. מדינה לא יכולה להתקיים בצורה כזאת, והיא תגיע לנאציזם. ההתרסקות של אוקראינה זה סימן למה שיכול לקרות לרוסיה. וכל זה מפני שהם מעמידים בראש את האגו העוצמתי הגדול מאוד.

אני בשום אופן לא מאחל שום דבר רע למדינה הזאת, אני מחשיב אותה במידת מה למולדת שלי, אבל היא לקחה כיוון לגמרי לא נכון. אי אפשר להחזיק ולשמור על המדינה מהתפרקות, לא על ידי הכנסייה ולא על ידי האגו המדיני.

זה מנוגד לחלוטין לכל ההשקפה, לכל זרימת הטבע, לכל קו ההתפתחות, ולכן מהר מאוד ייעלם כלא היה. השלטון הסובייטי היה קיים 70 שנה ועכשיו הכול יעבור מהר מאוד.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס בולגריה, 11.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כוח הקנאה אינו מוגבל בזמן ומקום
רוסיה: הדרך לשגשוג או נאציזם?
תחייתה הרוחנית של רוסיה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest