דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / כיצד לעבור גיור רוחני?

כיצד לעבור גיור רוחני?

thumbs_profil_dosa_100_wp.gif

שאלתה של דנה: לפני כמה שנים עברתי גיור בצורה גשמית. רציתי לדעת, איך עושים גיור רוחני (להיות ישראל)? האם הלימוד הרגיל בלילות איתכם ,יביא אותי לתיקון, לגיור רוחני? או יש משהו מסוים שעלי ללמוד?

תשובה: ברוחניות המעֲבר ליהדות הוא המעבר מהתכונות האגואיסטיות והטבעיות של כל אחד, לרצונות של נתינה, לתכונות הבינה (תשובה מיראה, חפץ חסד). זה קורה על ידי "טבילת" ה"גוף", היינו הרצון, ב"מים רוחניים עליונים", בתכונת הבינה, בהשפעה – על ידי טבילה במקווה הרוחני. כך מקבל האדם את תכונת ההשפעה ויחד איתה יודע איך להתקדם להידמות גדולה יותר לבורא.

בעולם שלנו זה אמנם מקביל לשמירה על החוקים של חיים כשרים, אבל אין שום קשר בין החיים שלנו, כמו גם המעבר הגשמי שלך ליהדות ,להשגת תכונת הבינה הרוחנית. לא דרוש מעבר גשמי ליהדות כדי לתקן את עצמך בדרגת הבינה והלאה לדרגת אהבה – "לקבל על מנת להשפיע".

יחד עם זאת, כיוון שאת כבר מקיימת את החוקיים הגשמיים בעולם שלנו, תמשיכי לקיים אותם. האחד לא מבטל את השני. אבל תדעי, שבעולם שלנו, בגוף שלנו – אנו מבצעים אך ורק מנהגים, מסורת (סימנים) ולא תיקון. תוסיפי אליהם את התיקון האמיתי שלך!

8 comments

  1. שלום עליכםמילים: סדר ליל שבתלחן: חסידי שלום עליכם מלאכי השרת

    מלאכי עליון

    ממלך מלכי המלכים, הקדוש ברוך הוא.

    בואכם לשלום, מלאכי השלום,

    מלאכי עליון

    ממלך מלכי המלכים, הקדוש ברוך הוא

    ברכוני לשלום מלאכי השלום

    מלאכי עליון

    ממלך מלכי המלכים, הקדוש ברוך הוא.

    צאתכם לשלום, מלאכי השלום,

    מלאכי עליון,

    ממלך מלכי המלכים, הקדוש ברוך הוא. 

    שמעתי קז. ענין ב' המלאכים

    שמעתי תצוה תש"ג ירושלים

    ענין ב' המלאכים שמלוין את האדם בערב שבת, מלאך טוב, ומלאך רע. מלאך טוב נקרא ימין, שעל ידו הוא מתקרב לעבדות ה', וזה נקרא ימין מקרבת. ומלאך רע, הוא בחינת שמאל מרחקת, היינו שמביא לו מחשבות זרות בין במוחא ובין בליבא. וכשאדם מתגבר על הרע, ומקרב את עצמו לה', זאת אומרת שכל פעם הוא הולך ומתגבר על הרע ומתדבק את עצמו לה', נמצא שע"י שניהם התקרב לדביקות ה'. שפירושו, ששניהם עשו תפקיד אחד, היינו שגרמו שיבוא לדביקות ה', אז אומר האדם "בואכם לשלום".

    וכשהאדם כבר גמר את כל עבודתו, היינו שכבר הכניס את כל השמאל לקדושה, כמו שכתוב "לית אתר לאתטמרא מנך", אז אין כבר למלאך הרע מה לעשות כיון שהאדם כבר התגבר על הקושיים שהרע הביא, ואז המלאך הרע הוא פועל בטל, אז האדם אומר לו "צאתכם לשלום".

     

  2. המבדיל בין קודש לחולביצוע: יהורם גאוןמילים: פיוט למוצאי שבתלחן: מסורתי 

    המבדיל בין קודש לחול

    חטאותינו הוא ימחול

    זרענו וכספנו ירבה כחול

    ככוכבים בלילה.

    לכבוד חמדת לבבי

    אליהו הנביא.

    יום פנה כצל תומר

    אקרא לאל עלי גומר

    יום אשר אמר שומר:

    אתה בוקר, וגם לילה

    לכבוד חמדת…

    אלה דרצ'ה מיכאל

    אי אלה סייגרה גבריאל

    סוברה לה קבסה שכינה די אל

    קדה איל דיה, אי קדה נוצ'ה

    לכבוד חמדת…

    http://www.youtube.com/watch?v=vtnohvOyxoA

  3. ברכת שלום על התורה/רב"ש/פרשת בראשית/ מאמר א

                                        א

                      בראשית ברא אלהים (א,א)

    רש"י: אמר רבי יצחק, לא היה צריך להתחיל את התורה אלא מהחודש הזה לכם שהיא מצוה ראשונה שנצטוו בה ישראל, ומה הטעם פתח בבראשית. משום "כח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גוים". שאם יאמרו אומות העולם לישראל, ליסטים אתם, שכבשתם ארצות שבעה גוים. הם אומרים להם, כל הארץ של הקב"ה היא, הוא בראה, ונתנה לאשר ישר בעיניו, ברצונו נתנה להם, וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו.

    ויש להבין מדוע נתן להם מלכתחילה, הלא העולם הוא גדול והיה יכול לתת להם שאר ארצות ולמה נתן להם את ארץ כנען.

    אלא, שזה רמז לענף ושורש. כי בבחינת השורש, הארץ הוא הרצון לקבל כמו שהוא. וזה נקרא יצר הרע, שיש לו שבעה שמות המרמזים על שבעת הגוים, היינו שהרצון לקבל משועבד להם. ואח"כ צריך לתקן את הארץ, שיהיה בעל מנת להשפיע. והסיבה שניתן קודם לגוים, כי אי אפשר לתקן דבר מטרם שמתגלה הדבר ורואים שצריך תיקון.

    ועל זה בא הרמז, שנתן את הגוף תחת שליטת ז' עמים, ואחר כך, כדי לתקן את הענין של נהמא דכסופא, צריך להשתמש עם הרצון להשפיע, שזה נקרא ישראל, היינו ישר – אל.

    לכן כשאדם רוצה להוציא את הגוף משליטת ז' אומות, הם אומרים:  "ליסטים אתם", היינו שניתן לנו הרצון לקבל שיהיה תחת שליטתנו, ואין אתם מסוגלים להוציא את הגוף משליטתנו וחבל על העבודה שלכם.

    אז הם אומרים להם: "כח מעשיו הגיד לעמו". שעם ישראל יגיד להם, שהמעשה הזה שהגוף יהיה תחת שליטתם, זהו כוחו של הקב"ה, אחרת לא היתה להם שום שליטה. לכן – "ברצונו נטלה מהם ונתנה לנו", בבחינת "הבא לטהר מסייעין אותו", היינו שהוא לקח מהם הכוח מה שנתן להם ונתן לנו.

                                                                                   [בראשית תשל"ח]

  4. את מי בדיוק לרצות לאהוב ולהתייאש מכוחותיי לכך?

  5. הסתרה- בכדי שאנו נגלה השתוקקות לכוונה ע"מ להשפיע מצידיינו. האם הלימוד נותן לי משג מהי תכונת ההשפעה?

  6. בוודאי אילת,

  7. לאהוב את תכונת ההשפעה

  8. אהבתי את תשובתך אליה,כל מילה מלאה ברוך ואהבה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest