דף הבית / המשבר ופתרונו / כיצד למכור אושר?

כיצד למכור אושר?

שאלה: כאשר אני מסתכל על משפחתי ועל הסביבה הקרובה, אני שואל את עצמי, האם דיכאון הוא תוצאה של חוסר רצון לקנות דברים חדשים, או שהוא נוצר ממחסור בכסף?

יכול להיות שאם יהיה יותר כסף, השמחה תחזור, ואפשר יהיה להמשיך בחגיגת הרכישות. אבל אני שׂם לב למשהו אחר, לשעמום.

תשובתי: בעולם אין את אותו התוכן שהאדם מחפש אותו עכשיו. בעבר היה מספיק לנו לראות סרט מעניין, להשתעשע, לקבל אורחים. אנחנו חיינו בצורה טבעית יותר וחשבנו שכך זה יימשך.

אבל המצב השתנה. מצד אחד, היצרנים לא לוקחים בחשבון את השינוי של האדם. כך, בתצוגות אופנה המעצבים ממציאים תלבושות שרחוקות מהמציאות. זוהי אומנות מיוחדת שעל ידה הם רוצים להביע את השקפתם על האינדיבידואליות של האדם. הדגמים שלהם מתאימים רק לאנשים ששוקלים ארבעים קילו ובגובה של שני מטר.

מצד שני, הרצון משתנה ביסודו ועובר לאיכות חדשה. במקום כסף, כבוד, שליטה, מושכלות, ואפילו מידע, האדם רוצה עכשיו לדעת בשביל מה הוא חי. הוא כביכול עוצר באמצע החיים ומתחיל להרהר.

הרצון הזה מגיע מבפנים, ולא מפני שפתאום נהיינו יותר חכמים או פיתחנו יכולת פילוסופית. הטבע משנה אותנו לפי תוכניתו ומחשבתו, ואנחנו לא בעלי בית על זה.

אנחנו חייבים לראות את המגמה הזאת, אבל אין לנו שום אפשרות לשנותה, לעצור אותה או להאט בצורה כלשהי. אנחנו נצטרך להסכים עם זה שהתהליך הזה לא רק שיימשך, אלא גם יתרחב. אנחנו נרגיש אותו עמוק יותר, יהיה לנו קשה להתנגד לו.

אם אנחנו נבין זאת מראש ונגיב בצורה הכרתית, אז נשנה בהדרגה את אמצעי התקשורת והפרסום לכיוון של יתר גמישות. אז הם יוכלו ללכת יחד עם הטבע. במקרה הפוך, כמו שתי רכבות, כל אחד ילך לכיוון הפוך.

אנחנו רואים שהעולם חוזר לצורתו הטבעית ומצטמצם עד לצריכה טבעית. זה בא לידי ביטוי באופן ברור ביותר במגזר הפיננסי. שטרות הכסף מאבדים את ערכם. הכול חוזר לשוויון טבעי.

במילים אחרות, בקרוב מאוד מידת הצריכה שלנו תהיה תואמת במדויק לכמות הזהב שיש לנו. לכן כל כך חשוב להבין מה תהיה צורתם החדשה של הייצור והצריכה.

חינכו אותנו על ידי פרסום של דברים, שהם כביכול עושים אותנו יפים, מכובדים, מוצלחים. כלומר מכרו לנו תענוג. ואֵילו תענוגים אפשר למכור עכשיו לרצון החדש? – תענוג מחיבור ואיחוד! תלבישו אותם בבידור או יצירתיות, והאדם ירגיש אותם כמקור של התענוג שלו.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 140, 10.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
סנונית ראשונה
כאשר אין כוח החיוּת…
השיטה היעילה ביותר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest