דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להפוך להיות עצמאי? 

כיצד להפוך להיות עצמאי? 

עצמאות היא מושג מאוד מעורפל ובעייתי. מה זה אומר להיות עצמאי בעולם בו אנחנו כולנו מקושרים יחד? איך אפשר להיות עצמאי, אם אני מקושר באלפי חוטים לכל מיני מוסדות ממשלתיים, מפעלים, בני אדם?

כאן מסתתרת שאלה הרבה יותר עמוקה. כפי שאומרת חכמת הקבלה, האדם הוא רצון לקבל, רצון ליהנות, ובכל רגע בחייו הוא רק מחפש כיצד להשיג כמה שיותר נוחות: לשבת, לקום, ללכת, לשכב, לנסות משהו, לאכול, על מה להסתכל, מה לשמוע, ואם הוא חייב לעשות משהו, אז איך לבצע את זה בצורה הנוחה והקלה ביותר, בכך שאבזבז פחות אנרגיה.

בסופו של דבר אנחנו מנוהלים בהתאם לחוקי הטבע, אנחנו רוצים ליהנות/לקבל באופן המירבי ביותר ויחד עם זה לתת/לסבול באופן המינימלי ביותר. אם אני בנוי בצורה כזאת, אז מה זה אומר להיות עצמאי? איך אני יכול להיות עצמאי? כתוב: "למתים חופשי". אז אני אהפוך להיות חופשי, רק לאחר שאמות והגוף שלי לא ידרוש יותר שום דבר?!

ואיך אפשר להפוך לעם חופשי? איך אדם בריא שחי בעולם הזה, יכול להפוך להיות עצמאי, אם אני תלוי באלפים רבים של מקורות תענוג, באוכל, באוויר, בעבודה, הילדים והאישה שלי, בעיקרון בהכול, כי כל אחד יכול להפעיל עליי לחץ, לגעת בי. אני לא יכול להיות עצמאי. אולי רק אם אני אברח לגלקסיה אחרת, אני אהפוך לחופשי… אבל זה לא נקרא עצמאות.

חייבים להבין, שעצמאות לא יכולה להיות עד שהאדם לא יעזוב את הרצון שלו לקבל, את הטבע שלו. בטבע האגואיסטי שלי אני אף פעם לא יכול להיות עצמאי, מפני שאני תלוי בהכול ובכולם. אני לא יכול לחיות ללא ילדים, ללא אישה, ללא חברים, ללא כל העם. נכון להיום אני לא יכול לחיות ללא כל האנושות, כי בכל מה שיש לי בבית שלי, יש חלקיק מהעמל של העולם כולו. לכן העצמאות היא בלתי אפשרית אם אני חושב איך למלא את עצמי, כי אז אני זקוק לכולם ותלוי בכולם.

באופן תיאורטי, האדם יכול להיות עצמאי כשהוא מפסיק לדאוג לעצמו ומתחיל ליהנות מהשפעה לאחרים. אם אני יכול לחיות בצורה כזאת, לא נהנה מזה שכל הזמן אני לוקח מכולם, אלא מזה שאני נותן ומשפיע לכולם, אז אני הופך להיות עצמאי. אני זקוק לכולם כדי להשפיע ולתת להם, וליהנות מזה שאני משפיע. אז אני עצמאי וחופשי. כי אני לא תלוי בהם באותה הצורה שהייתי צריך לקבל מהם תענוג.

בסופו של דבר, אין לי שום אפשרות ליהנות על ידי קבלה, אלא רק על ידי השפעה. כי בקבלה אני תלוי באחרים, ואילו בהשפעה הם תלויים בי. ואז אני יכול להיות גבוה מכולם, יכול להפוך להיות באמת לעצמאי, יכול להרגיש את עצמי כאדון שלהם, במובן שאני גבוה מהם אבל אוהב אותם, ואז בזה שאני משפיע ונותן להם, בזה שאני ממלא אותם, אני נהנה ללא שום הגבלה מצידם. אנחנו משיגים כזה מצב שמתארת חכמת הקבלה כעתיד של האנושות, כשכל אחד משפיע ונותן לאחרים ומרגיש את עצמו עצמאי.

מתוך תוכניתי ברדיו FM103, מתאריך 19.4.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest