דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להפוך את הבורא למאושר

כיצד להפוך את הבורא למאושר

שאלה: כיצד אנו יכולים להפוך את הבורא למאושר אם הבורא זו מערכת? זה כמו לנסות ליהנות לחוק המשיכה של כדור הארץ…

תשובתי: הכול תלוי בצורת ההתייחסות שלנו לבורא, מפני שאנו מכניסים לתוך המערכת הזאת את הרגשות שלנו. כשאנו עובדים על מחשב ולפעמים כועסים עליו, מקללים אותו, רוצים לשבור את הקופסה, זה קורה מכיוון שאנו מעבירים אל אותו אובייקט את הרגשות שלנו. כך גם ביחס לכל דבר בעולם, אנו מעבירים את רגשותינו אל אותם חפצים, אובייקטים כוחות שאנו באים איתם במגע ומשתפים איתם פעולה באופן הדדי. אותו הדבר גם עם הבורא, הבורא זה אבסולוט! אבסולוט אינו יכול להשתנות, הוא לא נתון למרות של הבקשות שלנו ואינו יכול לשתף איתנו פעולה באופן הדדי מפני שהוא אבסולוט!

שאלה: אז איך להפוך את הבורא למאושר?

תשובתי: אנו הופכים אותו למאושר בהרגשה שלנו, לכן הבורא נקרא "בוא וראה", "תבוא ותראה", אני בא ורואה ומגלה בתוכי.

שאלה: כלומר, שאנו הופכים אותו למאושר זה בהרגשתנו?

תשובתי: כן, הבורא זה מה שמתפשט בתוכנו, ברגשות המתוקנים שלנו. איננו יכולים לומר שמשהו קיים מחוץ לנו ובכל זאת עלינו ״לעבוד״ למען הבורא מפני שכך אנו משיגים שלמות. כשאנו משיגים אותו אנו מתחילים להבין מה מסתתר במילים הללו, מה זה אומר לעשות ״נחת רוח לבורא״ והאם זה אפשרי. כל זה עוד מצפה לנו בעתיד.

שאלה: אם הבורא זה הקשר של כולם עם כולם, אז איך הקשר הזה יכול לשמוח?

תשובתי: כאשר אנו מתחברים זה עם זה, אז נוצר בינינו קשר שנמצא מעלינו, למרות שהוא ארוג מרגש, ממחשבות, מכוונות, מיחסים הדדיים בינינו, מפני שהוא לא נמצא בכל אחד מאיתנו, הוא נוצר בינינו, במרחק שבינינו, בקשר שנולד בין שני אנשים והקשר הזה לא נמצא באדם אחר או בי, הוא נמצא בינינו. הריקנות שמתגלה ברגשות ההדדיים בינינו היא זו המציגה לנו את דמות הבורא.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 19.6.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest