דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד להיות השר הראשון של הבורא?

כיצד להיות השר הראשון של הבורא?

laitman_2009-06_1300_70.jpg

שאלה: לא ברור לי, איזה חופש עלינו להשיג?

תשובה: המטרה היא להשיג את המצב הטוב ביותר לאחר שנשנה ונתקן את עצמנו. הבורא הטוב והמיטיב רצה לברוא נברא כדי להיטיב לו! והוא מיטיב לנו! אתה כמו ילד קטן, חושב רק על כך שהוריך יקנו לך אופניים, בשבילך זהו החלום הגדול ביותר. הוריך חוששים שתרכב על הכביש בין המכוניות, ובמקום אופניים רוצים שתלמד לנגן בכינור. אתם מבינים את ההבדל? כך גם הבורא רוצה שננגן בכינור ואנחנו רוצים "אופניים" בשביל האגו שלנו! אך אחרי שנעשה את רצוננו כרצונו, נשנה את עצמנו ונרגיש שהנגינה בכינור היא ההנאה הגדולה ביותר, נשיג את מה שהוא הכין לנו.

הבורא החדיר הנאה בתוך הכינור ולא באופניים, ובדרך יהיה עליך לשנות את הרצון שלך, אין ברירה! אך בסוף תשיג הנאה כי זוהי מטרת הבריאה. הבחירה שלך היא בכך שבהדרגה תבנה לך סביבה נכונה על מנת לקדם את עצמך לדוגמא שנתן לך הבורא. כך אתה בונה את עצמך. מכל האפשרויות שנתנו לך, אתה בונה "עטיפה" שאפשר להתעטף בה. אתה בונה לעצמך עולם חדש, המדרגה הבאה שלך. אתה לא סתם מוסר את עצמך לידיו של העליון ומאפשר לו לעשות בך כרצונו, אלא עליך לברר מי אתה רוצה להיות, בעזרת איזה כוח ואיזו השפעה. אתה בורא מחדש את עצמך ואת עולמך.

הבחירה הזו עושה ממך בורא! אתה מתחיל להבין את כל המרכיבים בטבע, מרכיב בכל פעם פאזל חדש בהתאם לדעתך, בהתאם להתקרבות לצורת הבורא. אתה בונה עולם! הבחירה החופשית הזו מקנה לך רצונות וחושים חדשים. על ידי כך שאתה בונה את העולם הזה, אתה מבין ומכיר את הבורא, את הכוח העליון, את תכנית הבריאה ואת החוקים הפועלים בה, וכך אתה יכול לנהל הכול.

יוצא מכך שאתה מנהל את הכול במקום הבורא! כשאתה מזמין את הכוח הזה לנהל אותך, אתה משתמש בו, ובעזרתו מנהל את העולם. דווקא אתה, וזהו חופש הבחירה שלך! אין אתה מנוהל יותר, אלא המנהל. לשם כך עלינו רק לדעת מהו חופש הבחירה שלנו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 15.10.2010

הודעות קודמות בנושא:
נקודת החופש הבלתי מושגת
לא לאבד את המסלול הרוחני
נקודת החופש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest