דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / כיצד להחיות את האבן?

כיצד להחיות את האבן?

laitman_75_70.jpg

שאלה: מהו "הרצון"?

תשובתי: רצון הוא כל חומר הבריאה חוץ מהאור. רצון = יש מאין, וכל הנגזרות של הרצון נוצרות כתוצאה מהשפעת האור.

ניתן להעמיק: האם גם עט הוא רצון? לא. זו כבר צורה המלובשת בחומר. וגם הפלסטיק, החומר שממנו עשוי העט, הוא לא רצון. גם בפלסטיק כבר קיימת צורה המורכבת ממולקולות ואטומים שקיבלו אותה כתוצאה מהשפעת האור. זה כבר אינו חומר טהור.

את הרצון – יסוד הבריאה, מנסים למצוא מדענים העוסקים בפיזיקה קוונאטית. הם שואלים: היכן נמצא אותו "תא הגזע", שממנו הכול מורכב?

ולמרות הרצון העז שלהם למצוא את התשובה, הם מגלים רק חלקיקים שוליים. אבל את החלקיק הבסיסי, היסודי, הם אינם מגלים, מאחר שהוא אינו חומר, אלא רצון. וכדי לגלות את הרצון על האדם להיכנס לעולם הרוחני.

יחד עם זאת המדענים עתידים לגלות את מהות החלקיקים הצדדיים האלו – זה אנחנו, סוגים שונים של התכונות שלנו. הם בעצם מגלים את הרצון על צורותיו השונות ומסווגים אותן באופן מלאכותי: פיזיים, כימיים, ביולוגיים וכו'. אבל כל הסיווגים האלו הם בעצם צורות שונות של השפעת האור על אותו החומר.

הבעיה שהמדע אינו מצליח לפתור, מופיעה על הגבול שבין הרצונות. קיימות דרגות של דומם, צומח, חי ומדבר. אבל אנחנו לא מסוגלים להפוך דומם – לצומח.

ומהו ההבדל בין דומם לצומח? ההבדל טמן בכך שבדרגת הצומח קיימת תוספת של אור החיים. ואין אנו מסוגלים להכניס תוספת זו לחומר הדומם. וכאן מגיע המדע אל סופו.

לכן חשוב מאוד להבין, שקיימים רק רצונות. וכל השאר, זה רק הדמיון שלנו בנוגע לאותו הרצון.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 30.12.2009

רשומות קודמות בנושא:
אני – גדול ואין סופי
סולם הרצונות
העולם הרוחני – זה העולם של רצונותינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest