דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / כיצד לגלות את הנשמה?

כיצד לגלות את הנשמה?

laitman_2009-05-28_8354_70.jpg

הודעה: (תרגום מרוסית) מדענים ישראליים מצאו את הנשמה של האדם בעזרת מכשיר טומוגרף מגנטי. על פי הגילויים שמצאו, ניתן להפעיל חלק במוח בעזרת לימוד חכמת הקבלה, המכונה על ידי הרופאים "מכשיר האמונה". הוא מפעיל את הפעילות המוחית ומעלה פי כמה את כושר ההתנגדות של הגוף למחלות, שבפניהם הרפואה המודרנית היא חסרת אונים.

תגובתי: כיצד ניתן לגלות את הנשמה? – זאת השאלה. הכול תלוי במה שאנחנו מעוניינים לגלות. אם אנחנו רוצים לגלות את הכוח המחייה את הגוף הבהמי, אז כמובן שניתן לגלות אותו.

עוד בזמן שהייתי סטודנט, נערכו בעולם מחקרים מהסוג של "כמה שוקל הגוף לפני המוות ולאחריו", בכדי לקבוע את המשקל של הנשמה, שכאילו עזבה את הגוף. לפעמים גבר או אישה פונים זה לזה: "נשמה שלי!". אם כך קובעים את הנשמה, אז ניתן לשקול אותה. icon_smile.gif

אך אם אנחנו מבינים, שהנשמה היא חלק אלוקה ממעל, כוח ההשפעה, אז ניתן לגלות אותה, כמו גם כוחות אחרים שבעולם שלנו, על פי התוצאות של פעולתה.

בתפיסתנו את כוח ההשפעה בתכונת ההשפעה (הרצון להשפיע), אנחנו מגלים את הבורא בתוכנו. ולכן מכנים אותו בורא, מהמילים בוא, תבוא (תשיג בתכונת ההשפעה שלך) וראה, תגלה. אין בורא ללא נברא. איננו יכולים להגיד עליו דבר, הוא מחוץ לנו. זה או מהות או צורה מופשטת, שעליהן איננו יכולים לדבר. חכמת הקבלה, כמדע ניסויי טהור, אוסרת לעסוק בהבעת דעות פילוסופיות, כפי שמסביר בעל הסולם ב"מבוא לספר הזוהר": "אין לדיין אלא מה שעיניו רואות".

לכן דרוש לנו חומר, שהכוח הרוחני ישפיע עליו. החיבור של החומר הזה ביחד הכוח הפועל בתוכו, נקרא נשמה. כאשר החומר עצמו יהיה דומה לבורא, חלק אלוקה ממעל, בעל תכונת ההשפעה. אך אם הנשמה שוהה בתכונת השפעה, כיצד המדענים יכולים לגלותה? בעזרת אילו מכשירים? בזכות מה? בכדי לגלותה, דרוש לי חומר בעל תכונת השפעה. זה יכול להיות רק האדם שהשיג כזה תיקון. ואז מה שמתלבש בחומר הזה, יקרא האור של הנשמה. והכלי עצמו, הרצון, החומר, השוהה בתכונת ההשפעה יקרא הגוף של הנשמה.

אך האדם בעולמנו אינו יכול לתפוס, לא את גוף הנשמה ולא את האור שבו, מאחר ואין הוא בעל אותן תכונות ההשפעה. לכן, אם רוצים להגדיר את הנשמה בהתאם לחכמת הקבלה, כחלק אלוקה ממעל, אין למדענים שום גישה לחקירתה.
להשיג נשמה ניתן רק בעזרת חכמת הקבלה, הכול תלוי בכוונה שלנו. אם אנחנו משתוקקים לזה, יבוא האור ויתקן את החומר, הרצון שלי, בכדי שהוא יהיה משפיע. אז החומר הזה ידמה לבורא, יהפוך לחלק אלוקה ממעל, ותיווצר בי הנשמה.

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 29.04.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest