דף הבית / כלכלה / כיצד יתנהלו ארגוני העתיד

כיצד יתנהלו ארגוני העתיד

דעה: חוקרים גילו שבמשך כל ההיסטוריה, האנושות עברה שורה של שלבי התפתחות, ובכל שלב, הייתה קפיצה בתודעה, במוסר ובפסיכולוגיה. בכל עלייה למדרגה חדשה, המציאה האנושות שיטה חדשה של שיתוף פעולה ומודל חדש של ארגון.

בדרגה החדשה של ההתפתחות, כל המפעלים מחולקים לצוותים של עשרה אנשים. הצוותים מנוהלים ומתארגנים באופן עצמאי, מתאמים ומחליטים ביניהם את גובה השכר ואפילו על קליטת עובדים חדשים. אם מופיעות אי הבנות ביניהם, הם פונים למשרד המרכזי לקבלת המלצות. תפקידו היחידי של מנהל החברה הוא לייצג את החברה בעולם החיצוני. הצוותים פועלים כקולקטיב ללא סולם הישגי של קריירה, מאחר ויש רוטציה בין התפקידים, פעם הם המשווקים ופעם הם המעסיקים ולפעמים חונכים של עמיתיהם. אין כאן אסטרטגיה שהומצאה על ידי ההנהלה או ססמאות שנכפות עליהם, אבל כל אחד מבין את האחריות שלו. המשימה העיקרית, להפוך את העולם לטוב יותר. הרווח יפסיק להיות למטרה בפני עצמה וזוהי תוצאה של עבודת צוות טובה. ולמרות הפרדוקס, החברות נשארות תחרותיות ועם הכנסות ראויות. אלו לא חישובים תאורטיים ולא רעיון אוטופי, אלא שיטה קונקרטית חדשה לניהול הארגונים, זהו האב טיפוס העתידי של הארגונים.

דוגמאות למותגים שעובדים בצורה הזאת: Patagonia, מֵפָתֵחַ של משחקי Valve, חברת חשמל AES.

החיפוש אחר צורות ארגון וניהול ימשך, אבל בכל מקרה יביא לאכזבה עוד יותר גדולה בתוצאתו הסופית. ללא שינוי של טבע האדם מאגואיסטי לאלטרואיסטי, והציפיה לשכר מהעולם שלנו לשכר שהוא גילוי הבורא, אנחנו לא נוכל למצוא שום פתרון. לכן ללא הפצה של שיטת חכמת הקבלה ומימושה, אנחנו לא נשיג שום תוצאה טובה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest