דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד יכולה האנושות לרכוש תכונה חדשה   

כיצד יכולה האנושות לרכוש תכונה חדשה   

שאלה: כיצד יכול אדם להידמות לבורא?

תשובתי: לפי התכונות שלו. תכונות האדם מנוגדות לחלוטין לכוח העליון לכן הוא צריך להתחיל להפוך אותן. על ידי לימוד הדרגתי הוא הופך את כל הקיים בתוכו ורואה כמו בתמונת מראה. הדבר אינו מסובך, מסתבר שהאדם לא צריך אפילו לנבור בתוכו ולא ללמוד שום דבר, כי הוא לא מכיר את הבורא, לא יודע את התכונות שלו ואפילו לא את תכונות עצמו. הוא צריך להיכנס לקבוצה של אנשים בעלי דעות כמו שלו, רצוי לא יותר מעשרה אנשים, ולפי שיטה שאותה מסבירה לנו חכמת הקבלה להתחיל להתקרב אליהם. ההתקרבות שמתרחשת למרות הדחייה, חוסר האמון והעוינות שלנו תשנה אותנו ותהפוך אותנו דומים לבורא. אנחנו לא צריכים לשנות את עצמנו, אלא לחפש שפה משותפת בינינו וההתקרבות תשנה אותנו בהדרגה עד להשתוות מלאה עם הבורא.  

שאלה: איך בכל זאת משיגים מה הן תכונות הבורא?

תשובתי: הלומדים את חוכמת הקבלה משיגים את זה בקשר ביניהם.

הערה: העבודה בקבוצה ידועה לאנושות, למשל העבודה עם אלכוהוליסטים או נרקומנים.

תשובתי: עבודה בקבוצה, במקרים רבים היא גורם חיובי ואמצעי לצאת ממצבים קשים. אבל בקבוצת לומדי קבלה הכוונה היא לרכוש תכונה מיוחדת להידמות לכוח העליון לפי שיטת לימוד של מקובלים.

שאלה: האם מלכתחילה צריך להיות באדם רצון להידמות לבורא?

תשובתי: כן, ודווקא בחיים האלה, בעולם הזה. רצון לגלות את הכוח העליון, את הנצחיות, השלמות, את המצב הבא שלו.

שאלה: ואם לא קיים באדם רצון כזה?

תשובתי: הרצון הזה קיים בכולם, רק שהוא מטושטש, סגור על ידי שכבה אגואיסטית. האדם דוחה אותו, הוא לא רוצה לחשוב על זה. למה לו לחשוב על מה שיהיה ולא ברור לו מתי, איפה ואיך, כשיש לו צרכים של עכשיו והיום. בצורה כזאת הוא מצליח לבלבל את עצמו עד סוף החיים ופתאום חלפו החיים והוא מת. הזדמנות מדהימה לעשות משהו עם עצמו נעלמה, אבל רגע לפני המוות מרגיש האדם מרירות על שכך הוא חי את חייו. לעומת זאת העבודה בקבוצה של עשרה אנשים לפי שיטת הקבלה מתחילה בניקוי השכבה האגואיסטית, כמו בחפירות ארכיאולוגיות. הקשר ביניהם שקודם נקרא הקבוצה, העולם, והיה שם האגו המשותף שלהם, משתנה לקשר אלטרואיסטי, לאהבה הדדית והתכונה החדשה הזאת נקראת בורא. ההשתתפות בקבוצת לימוד כזו היא כמו טיסה שמובילה אותנו לדרגת ההתפתחות הבאה. האנשים שלומדים מפסיקים להרגיש את עצמם כקיימים בגוף, הם מתחילים להאמין, לראות ולגלות את מערכת הקיום הבאה. האנושות כולה צריכה להשיג את ההתפתחות הזו כי למען זה אנחנו קיימים במשך כל הדורות על פני האדמה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות עם מיכאל לייטמן", 25.1.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest