דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / כיצד השתנתה שיטת השיעורים בחכמת הקבלה?

כיצד השתנתה שיטת השיעורים בחכמת הקבלה?

שאלה: מהי שיטת העברת השיעורים בחכמת הקבלה?

תשובתי: שיטת ההעברה של שיעורי חכמת הקבלה השתנתה כל הזמן במהלך השנים.

כאשר התגבשה קבוצת התלמידים הראשונה שלי, הבנתי שעליי לתת להם יותר את חכמת הקבלה. לכן למדנו בעיקר את "מבוא לחכמת הקבלה", למדנו על עולמות, פרצופים, ספירות ושאר האלמנטים של המצב הרוחני. למדנו זאת במשך מספר שנים, והוספנו ללימוד את "תלמוד עשר הספירות".

רק לאחר מכן התחלנו להכניס בהדרגה לימוד אלמנטים של עבודה בקבוצה בין החברים. כיום הלימוד יכול להתנהל אחרת. היום תלמידים חדשים נכנסים מיד לעשיריות. לא מובן כיצד הם שורדים שם, אבל הם שורדים כמו ילדים מודרניים ליד פלאפונים ושאר "צעצועים" טכנולוגיים.

שאלה: כלומר תהליך הלימוד עצמו השתנה לאורך ההיסטוריה?

תשובתי: כן, תהליך הלימוד השתנה מפני שההתפתחות שלנו מתרחשת באופן מהיר וסוער כל כך, שהיום העולם אינו יכול לחכות עד שנלמד את מבנה העולמות על ידי מעבר מדף לדף וקריאה של כל עמוד כמה פעמים, כפי שהיה קודם לכן. עכשיו העולם מתקרב יותר ויותר למצב שהוא חייב להשיג איחוד ואיזון. העולם הפך להיות גלובלי ובו-זמנית הוא קרוע לגזרים. לכן, עלינו לגשת ללימוד מנקודת מבט אחרת.

בעבר למדנו את חכמת הקבלה באופן תיאורטי יותר, עד שהנקודה שבלב התגלתה באופן ברור, ומאז כבר התחלנו לגשת אליה בלימוד. היום הביקוש לכך שנשנה את עצמנו ואת החברה, הרבה יותר ברור, יותר קמור. לכן, אנשים נכללים בקבוצה כעבור חודש חודשיים מתחילת הלימודים ולומדים כיצד להיכנס באופן מעשי להרגשת העולם העליון.

שאלה: כמה שעות בשבוע על האדם ללמוד?

תשובתי: על האדם להביא את עצמו בהדרגה למצב שבו הוא חי בזה, מפני שהוא מכין את עצמו לכניסה לעולם העליון. זה לא מבטל את עולמנו, אבל אז עולמנו יראה כתוצאה של העולם העליון. לכן על האדם לחשוב על כך בצורה אין-סופית, כל הזמן.

שאלה: זוהי עבודה פנימית, אבל כמה זמן עליו להשקיע בלימוד ובקבוצה?

תשובתי: אני חושב שמינימום שעתיים ביום. חשוב מאוד ללמוד כל יום, מפני שהנשמה מתחדשת בכל יממה.

מתוך שיעור וירטואלי, 4.02.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest