דף הבית / כללי / כולנו מחוברים בנשמה אחת (למתקדמים)

כולנו מחוברים בנשמה אחת (למתקדמים)

thumbs_36_100_wp.gif

שאלה: איך יכול להיות שלא התייחסת לאסון שהתרחש בסין? הרי אמרת באחת התוכניות (המשודרות ב"ערוץ הקבלה"), שהאגו בסין גדול מאוד, ושהאנשים שם מתפתחים דווקא בכיוון התפתחות האגו. זו מדינה שהיא מעבדה לניצול הזולת ולייצור המנוגד לטבע. מה דעתך?
תשובה: אי אפשר להציג את קשרי הסיבה והמסובב בצורה סתמית, כמו שהם מוצגים למשל בשאלה הזאת: "בסין קורה כך וכך, כי סינים הם כך וכך".
כולנו מצויים בתלות הדדית במערכת אחת, בנשמה אחת, ולכן איננו יכולים שלא לקבל את ההשפעה ההדדית של כולם על כולם. כמו בגוף חי, פעולה שמתרחשת בחלקו האחד של הגוף, משליכה על התוצאות בחלקיו האחרים…

שאלה: למה אתה מוביל מיליונים לשם התחברות ל"אחד". למה אין זה הזמן לגלות את ההיבט האישי של הבורא?
תשובה: מכיוון שהבורא מתגלה בהתכללות של כולם בתוך השלם היחיד, בתוך נשמת ה"אדם" הכללית, כפי שהיא הייתה לפני שבירתה. ההשגה הרוחנית הפרטית מתגלה בהתאחדות של כולם ברצון אחד שלם, רצון לבורא. אין רוחניות בלי התחברות עם הזולת!
האור ברא כלי. הכלי, שהוא הנברא מרגיש בתוכו את האור, שהוא הבורא. מחוצה לעצמו הכלי אינו מרגיש דבר. מכיוון שהכלי נשבר לחלקים, הוא אינו יכול להרגיש את מה שממלא אותו. ובעת ההתחברות לשלם, ובמידת ההתחברות, המילוי מתחיל להיות מורגש. מידות התחברותם יחד של חלקי הכלי נקראות מדרגות ההתעלות או העולמות.
מדרגות ההתקרבות בין חלקי הכלי הן חמישה עולמות. במידה שהחלקים של הכלי מתחברים, הכלי מרגיש התמלאות הדרגתית, את מדרגות החיבור א', ב', ג', ד' וה' או את עולמות עשיה, יצירה, בריאה, אצילות ואדם קדמון, ובהתאמה את המילוי שלהם: נפש, רוח, נשמה, חיה, יחידה (ה' אורות נרנח"י).
מתוך כך ניתן לנו חוק התנהגות אחד: "ואהבת לרעך כמוך". בתוך כל נשמה ונשמה (חלקי הכלי השבור) החוק הזה מתממש כשהנשמה מיתקנת מניצול תרי"ג רצונותיה (כל נשמה פרטית כלולה מתרי"ג רצונות) בכוונה "למען לעצמי", לשימוש בהם בכוונה "למען הזולת". על ידי התיקון הזה מתחברים החלקים, וככל שהם מתחברים, מתגלה בהם התכונה של נתינה הדדית זה לזה או האור, הבורא, הנרנח"י.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest