דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כולם יתעלו מעל האגו

כולם יתעלו מעל האגו

שאלה: אצל הגברים יש את העיקרון "קנה לך חבר". האם כדאי לפתח את העיקרון הזה בין הנשים, או שאנחנו מתחברות רק בהפצה ובעבודה?

תשובתי: לאחרונה אני מגלה יותר ויותר אפשרויות חדשות שעד כה לא היו ידועות לי בתוך הכלי הענק הזה שעכשיו "עולה" לתיקון. אני לא הכרתי את זה. הייתה לי דרך פרטית של התפתחות רוחנית, כמו אצל כל המקובלים בעבר.

ולכן, כל מה שאני מלמד אני מלמד מתוך הניסיון שלי, מתוך מה שגיליתי, מה שאני מכיר, ומה שנחוץ לכל אחד להתפתחותו האישית.

ישנם תהליכים כאלה שלא הכרתי ושמתרחשים עכשיו אפילו בתוך קבוצת הגברים. אני מגלה אותם יחד עם כולם. מכיוון שאני נמצא יותר למעלה ורואה יותר לעומק, ברור לי הטבע של התהליכים הללו, אך אני באופן אישי לא עברתי זאת על עצמי.

היום נכנסנו לעולם חדש שמתחיל לשוב אל הכוח העליון, אל אותה הנקודה שממנה הוא התפשט, נפל, נשבר והגיע לדרגתו הנמוכה ביותר. ועכשיו הוא מתחיל לעלות. אני לא עברתי על עצמי את הניסוי הזה, אני התקדמתי בדרך שלי, בעצם לבד, בעזרת המורה שלי.

וכאן מתפתחים ההמונים, ולהם יש חוקים שונים במקצת, האפשרויות הרבה יותר גדולות, הכוחות, חלוקת העבודה ביניהם – הכול הרבה יותר קל ופשוט. אני מסתכל עליהם ומקנא. אצלי התקדמות במילימטר דרשה כל כך הרבה כוח, וכאן הכול כה פשוט: התחבקנו, שרו… זה בנוגע לגברים.

בנוגע לנשים, אני בכלל מכיר מעט את העבודה עם הנשים. מעולם לא עבדתי עם קבוצת נשים שהייתה מול קבוצת הגברים. דבר כזה לא היה בכלל בהיסטוריה.

אצל הרב"ש הייתה קבוצה של נשות התלמידים. הן התאספו יחד, קראו ודנו על המאמרים שלו. אך זאת לא הייתה עבודה שבה קבוצת הנשים יחד עם הגברים משתתפת באירועים המשותפים.

כאן לפתע מתגלה כזה כוח, כזאת תמיכה, כזאת חברות. הנשים לומדות יחד איתנו את החומר, הן מכירות אותו לא פחות מהגברים, הן משתתפות יחד איתנו בהפצה. בעצם, זאת בעצם אפילו לא קבוצת נשים.

קיימת בינינו הגבלה על פי סימני המין כדי לא להפריע ולא להסיח את הדעת של כל אחד. אם לא ההבדלים הפיזיים הללו, לא היו בינינו שום מגבלות אחרות. לכן, מאוד קשה לי לומר איזו צורה תקבל תנועת הנשים. לדעתי היא תהיה מאוד דומה לזו של הגברים. אלה בכל זאת תהיינה שתי קבוצות שונות, אך היחסים בין הנשים בתוך קבוצתן יהיו דומים לאלו של הגברים.

יש לנו דוגמאות מהזמנים הקדומים שבהם נשים חיו בחברות גדולה. כשיש לנשים מטרה משותפת כלשהי, הן יכולות לחיות מצוין יחד.

אנחנו רואים כיצד המרחק בין הנשים מתקצר והן מתחילות להרגיש שייכות למשהו גדול, נעלה, ששם כל חילוקי הדעות הארציים פשוט נעלמים. לכן, לדעתי, הטבע הנשי המקורי שבו כל אישה כביכול לעצמה, יתחיל עכשיו להתגלות בצורה אחרת. הן ללא ספק תתעלנה מעל האגו שלהן וכולנו יחד נתחבר בנקודה אחת.

מתוך השיעור הווירטואלי, 11.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הרחבת נקודת האיחוד
לידת נקודת האיחוד
מהנקודה – אל המדרגה הרוחנית הראשונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest