כוח מיוחד של מועדים

שאלה: האם במועדים פועל ומשפיע עלינו איזה כוח מיוחד? האם מגיעה אלינו הארה מיוחדת?

תשובתי: מועד זה מצב מיוחד שקורה בעולם, כשהרצון הופך להיות במשהו דומה להאור, ובינו ובין האור מתרחש שיתוף פעולה שנקרא בשם מיוחד, התואם לגימטריה קבלית. המועד מאופיין בצבירה של מדרגות קודמות עד לדרגה איכותית חדשה מסוימת.

למשל, בחיים שלנו ישנה משמעות רבה לפסיכולוגיה של האדם, פסיכולוגיית ילדים, פסיכולוגיית ההמון, החברה וכולי. במסגרות האלה אנחנו נוטים לדמיין לעצמנו כל מיני מצבים שונים, ומאחר שאנחנו כל כך משתוקקים להרגיש, אז אנחנו מרגישים אותם רק מפני שאנחנו מאוד רוצים בזה. אך אלה הם לא מצבים רוחניים, אין להם שום קשר למועדים.

ואילו אדם שעולה בסולם הרוחני, אפילו אם לא השיג מדרגה של מועד, אך משתדל לעלות עד אליה, עצם העובדה שהוא מבצע בעולם שלנו באופן מכאני איזשהן פעולות יחד עם כל העם, הוא מעורר על עצמו ועל העם גל מסוים של השפעה מהמדרגה הזאת. אך זה אפשרי רק במצב שהם ביחד משתוקקים להשיג זאת.

למשל, בזמן חג הפורים בטבע הדומם אנו רואים שמיקומם של כוכבי הלכת, הירח והשמש, תואמים לפעולה הרוחנית הזאת, אז גם הכוח העליון מסודר בצורה מסוימת. אם בנוסף לזה, כל העם ישתוקק לזה, אז הוא יקבל הארה מיוחדת, מפני שכל מערכת הבריאה ההיררכית עובדת באופן מסונכרן. אך אדם רגיל ופשוט, שלא יודע שום דבר על העבודה הרוחנית ופשוט עושה מה שאמרו לו, לא תופס את ההארה הזאת, יש לו הרגשה פסיכולוגית נטו של החג הזה. ואילו אנשים שעוסקים בהשתוקקות למשמעות הפנימית של החג, מרגישים הארה מסוימת, ולכן בזמן הזה יכולים לעשות את התיקונים הנוספים שלהם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 11.6.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest