דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כוח הטוב וכוח הרע, חלק ד'

כוח הטוב וכוח הרע, חלק ד'

אין רע בעולם

שאלה: האם האדם יכול להגן על עצמו מכל רע?

תשובתי: אדם יכול להתגונן מרע, אם לומד על הטעויות שעבר, או שההורים, המורים והחברה ילמדו אותו מראש.

אנחנו מעבירים את החינוך הזה מדור לדור, מה שאין לחיות, כדי שהאדם לא יטעה. הוא צריך לדעת, שאין כוחות טוב ורע, אלא יש שני כוחות מנוגדים: קבלה והשפעה, ויידע לאזן אותם ביניהם.

בעולם אין רע, יש אפשרות כל הזמן לעשות טוב, לשמור על איזון. לא היינו רואים שום רע, אם היינו גורמים לאיזון בכל העולם ותופסים אותו כמערכת אחת שלמה. רק בגלל המבט שלנו, הגישה הלא נכונה, אנחנו רואים את העולם כזה מקולקל ורע.

אבל זה אנחנו קלקלנו אותו בעצמנו, זה אנחנו לא יצרנו איזון בשום מקום, והעיקר, בחברה האנושית! ולכן נדמה לנו שהעולם הזה הוא אכזרי והכול בו רע. נדמה לנו, שכאילו נתנו לנו את כדור הארץ הקטנטן הזה כצעצוע, כדי שאנחנו נשבור ונזרוק אותו. האנושות מתנהגת על פני כדור הארץ הזה כמו תינוק חסר שׂכל.

אבל הגיע הזמן להתחיל להתנהג בהגיון ולהבין מה צריכה להיות הגישה הנכונה לטבע, אין בו לא רע ולא טוב, אלא יש שני כוחות: פלוס ומינוס, אלקטרון ופוזיטרון, וביניהם אנחנו צריכים לסדר את החיים שלנו. אז בואו נסדר אותם, אלה יכולים להיות חיים נפלאים, אם הם זורמים בהרמוניה בין שני הכוחות הללו!

הטוב נמצא לא באיזה צד אחד, אלא באמצע, במצב של איזון. ומהצדדים פשוט פועלים שני כוחות מנוגדים. "כוח חיובי" נקרא כך, לא מפני שהוא טוב, אלא פשוט מפני שהוא מפריש, נותן, משפיע, מעביר החוצה. הכוח השני נקרא "שלילי", מפני שהוא מקבל, מושך לעצמו.

זה פשוט שני כוחות מנוגדים, ואם אנחנו נאזן אותם בצורה נכונה, אז נוכל ליצור כזה קשר ביניהם, שנקרא "חיים".

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 392, 03.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כוח הטוב וכוח הרע, חלק ג'
כוח הטוב וכוח הרע, חלק ב'
כוח הטוב וכוח הרע, חלק א'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest