דף הבית / המשבר ופתרונו / כוחות עליונים או איך לשנות את הגורל

כוחות עליונים או איך לשנות את הגורל

שאלה: האם אתה יכול להגדיר את המושג ״כוחות עליונים״?

תשובתי: כוחות הפועלים בעולם העליון אלה כוחות אלטרואיסטים, והכוחות התחתונים שפועלים בעולם שלנו אלה כוחות אגואיסטים, לכן כולנו אגואיסטים. הבורא "אמר" מלכתחילה "בראתי יצר הרע…", כלומר אם יש לכם בעיות או טענות, תפנו  אליי אישית, ואז מיד הוסיף "…בראתי תורה תבלין".

העולם שלנו זו התגלמות כל הרע שנברא בתוכנו. כוח הרע, האגו, זה כוח שמוליד מחשבות ופעולות רק למען עצמנו, למען תענוג עצמי, רגעי, שכרגע מתגלה בכל דרגות הטבע: הדומם, הצומח, החי והאנושי. מצב של חיים בתוך עצמנו נקרא "רע", מפני שחיים כאלה הם קצרים, פגומים ואנחנו כל הזמן "נעולים" על עצמנו, על סיפוק הצרכים המיידיים שלנו כדי להחזיק את עצמנו במצב נוח פחות או יותר.

אם נתאר שייצרנו מכונית שעובדת אך ורק כדי להחזיק את הפעילות שלה ואחר כך "למות", נראה שהמוצר לא יעיל, לא יצרני וחושב רק על עצמו. מלכתחילה לא הייתה כוונה ליצור את האדם ואת הטבע כולו, כמכונה ביולוגית ש"חיה" רק לצורך רבייה עצמית בייסורים גדולים ובעיות רבות.

במצבנו הנוכחי, כל חייו של האדם מורכבים משאיפה להתקיים איכשהו, לסבול כמה שפחות ובסופו של דבר להיפרד מהקיום הזמני והלא נוח, להתפרק לחלקיקים אלמנטאריים, ואם לומר בפשטות, להירקב. בוודאי שבבריאה כזאת של הבורא, אי אפשר לראות שום שלמות ושום דבר שאפשר להצביע עליו כעל משהו נעלה, חכם ומטרתי. לכן איננו רואים בקיום שלנו שום דבר חכם אלא להיפך, מהרגע הראשון שהאדם מגיח לאוויר העולם הוא מתקרב אל מותו, החיים כל כך קצרים, כך שמלכתחילה איננו יכולים לראות בהם שום דבר טוב. לא מובן לנו איך עולם כזה, נברא על ידי הבורא המוחלט והשלם, ואיך מה שאנחנו עוברים בחיים מגיע בתוך מחשבת הבריאה שלו ליהנות לנבראיו.

מחשבת הבריאה היא ליהנות לנבראים כדי שיהללו את הבורא, יהיו דומים לו, ישיגו את הדרגה, השלמות, הנצחיות, שבה הוא קיים. כדי להעלות אותנו עד לדרגתו שמנוגדת לחלוטין לדרגה שבה אנו נולדים ומתקיימים בעולם הזה, ניתן לנו האור העליון, הכוח העליון וכן ספר הדרכה כיצד לעורר, להזמין ולממש את אותו כוח, על מנת שהוא ישנה אותנו בהדרגה ויעלה אותנו לדרגת הנצחיות והשלמות שלו. הדרגה הזאת נבדלת לחלוטין מהדרגה הגשמית שמאופיינת ברצון אגואיסטי רגעי למלא את עצמנו ברגע זה ולא חשוב מה יהיה אחר כך. דרגה אלטרואיסטית אמיתית זה לא מה שאנחנו מכנים אלטרואיזם בעולם שלנו, אלא הכוונה לעלייה מעל האגו שלנו ורכישת צורה הפוכה לו. לכן נאמר "עולם הפוך ראיתי", ואת זה אנחנו חייבים להשיג בעולם שלנו.

במילים אחרות, בהיותנו קיימים בתוך האגו, עלינו להתחיל לשנותו, לעלות מעליו, להופכו מבפנים החוצה, אבל מכיוון שאין לנו כוחות, אפשרויות והבנה כיצד לעשות זאת, אנחנו רק סובלים מקיומנו בתוכו.

חכמת הקבלה טוענת שאם האדם סובל זה אומר שכבר אפשר לדבר איתו, מפני שכאגואיסט הוא רוצה להיפטר מהסבל, האגו. לכן, אם נציע לו להיפטר מהגורם שכל הזמן מדכא אותו, ״מכה״ בו ומשפיל אותו, אז הוא בוודאי יסכים. זה מה שמציעה לנו חכמת הקבלה.

חכמת הקבלה הייתה נסתרת כל עוד לא התאכזבנו מהאגו, וסברנו שאפשר איכשהו להתקיים איתו וליצור אי אלו קשרים בינינו. כשהבנו שאנו מתקדמים לפי התסריט הגרוע ביותר, חכמת הקבלה התגלתה. כשהאדם מתחיל להרגיש את סופה של הציביליזציה, מפסיק להאמין בעתיד שבו הוא יהיה מאושר ושואל את עצמו על משמעות החיים, זה המצב שעבורו חכמת הקבלה מציעה פתרון. הפיתרון הוא לשנות את הטבע של האדם לטבע הפוך ובאופן כזה לרכוש מצב נצחי מוחלט ומאושר במקום המצב הנוכחי שהוא סופי, עלוב ומקולקל. באופן כזה נוכל לשנות את גורלנו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 20.3.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest