דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / כוחה של מערת המכפלה

כוחה של מערת המכפלה

מתוך "מדרש רבא" על פרשת שלח: המרגלים הגיעו לאזור חברון, היכן שנמצאת מערת המכפלה, אבל הם פחדו ללכת לשם כדי להתפלל. היה ידוע שבמקום הזה חיים ענקים. רק כלב בן יפונה לבדו התעלם מהסכנה, הוא החליט לבקר במקום הקדוש בו קבורים אבותינו, מפני שחשב לעצמו: איך אני יכול להימנע מלהיות מעורב בקשירת קשר עם המרגלים? יהושע בן נון מוגן על ידי תפילתו של משה, ואילו אני צריך לבקש עזרה מהבוראלכן הוא נכנס למערה, כדי להתפלל. יחד איתו נכנסה גם השכינה, כדי להודיע לאבות על כך שהגיע הזמן של צאצאיהם לכבוש את הארץ. כלב נפל על הארץ ליד קברי האבות והתפלל לרחמיהם, שיינצל מקשירת הקשר עם המרגלים. 

תמיד משתלטים על האדם חולשה ופחד מול האגו שמתגבר בו, לכן הוא מבקש כוחות כדי להתנגד לו. ואז מתחיל להתעורר בו ה"פרעה" בעוצמה חדשה, ולכן המרגלים צודקים כשהם מפחדים ואומרים שאין להם כוחות לעמוד מולו. החטא היחיד שלהם הוא שהם לא מבינים, או לא מרגישים, או לא תופסים, או לא מאמינים, שהם יכולים לקבל מלמעלה כוח להתנגד להפרעות הפנימיות שלהם.

שאלה: איזה כוח נותנת מערת המכפלה, שלתוכה נכנס כלב בן יפונה?

תשובתי: מכפלה מהמילה "כפול", במערה הזאת יש חיבור בין מלכות ובינה. לכן כל האבות קבורים בה, הם תיקנו באופן מלא את נשמתם. הם קברו את עצמם בצורה האגואיסטית, בכך שעלו עד לדרגה האלטרואיסטית. ומערה זה מקום מיוחד, סגור בתוך הארץ. וארץ זה "רצון". כלומר כל הרצונות של האדם נמצאים במצב שהתכונות של לקבל ולהשפיע, משלימות במלואן זו את זו. נשמות כאלה מגיעות לגמר התיקון.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 8.4.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest