דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / כדי שיכנס למוח ויתיישב בתוך הלב

כדי שיכנס למוח ויתיישב בתוך הלב

שאלה: מה צריך להיות הוותק בתוך הקבוצה של המורים היוצאים להפצת החינוך האינטגרלי? האם אדם שלומד בקבוצה, נניח, שנה, יכול לעשות את העבודה הזאת מספיק טוב דווקא ברמה הפנימית?

תשובתי: ישנם מקרים שבהם אדם, אחרי לימודים של שנה- שנתיים בתוך הקבוצה, כבר יכול להגיש את החומר בצורה יפה, אבל אני לא חושב שזאת דוגמה טובה. אני לא בטוח שאדם כזה יכול להעביר את ניצוץ האיחוד, כי אין לו עדיין קשר עם הקבוצה, זאת צריכה להיות נשמה מיוחדת במינה. כלומר, מבחינה תיאורטית זה אפשרי, אבל רק תיאורטית. ספק אם האדם יכול להבין אחרי שנה היכן הוא נמצא. יכול להיות שהוא נואם מצוין, משתתף בכל סוגי העבודה, אבל שינויים פנימיים לא יכולים להתרחש בו כל כך מהר. אפילו להסתגלות פסיכולוגית דרוש זמן, ובמיוחד להסתגלות רוחנית.

כדי להצליח בחיבור האינטגרלי של ההמונים, עליו להביא אור! הוא מגיע לרצונות אגואיסטיים שבורים, ועליו להתחיל לחבר אותם בצורה כלשהי. בעזרת מה הוא יחבר אותם? הוא יושיב אותם במעגל ויבקש מהם להחזיק ידיים? בעזרת מה? – רק בעזרת האור!

הרי לא חשוב על מה הוא מדבר. העיקר שהאנשים ירגישו לפי הנהגתו, לפי תנועתו ביניהם, שמגיעה אליהם אנרגיה מיוחדת כלשהי, הרגשה מיוחדת, ידע, תכונות, הבנה. פתאום מבפנים הם משנים את השקפת עולמם, כאילו מתגלה משהו חדש והם מסתכלים על הכול בצורה שונה לגמרי. האופקים מתרחבים, הראיה נעשית יותר עמוקה. ההרגשה הפנימית של הלב והמוח נעשית יותר מקיפה, סופגת ותופסת את הכול.

אתם מרחיבים להם את התודעה! וזה יכול לקרות רק בעזרת האור. האור יכול להשפיע גם כאשר אתם קוראים ביחד מהמקורות, אבל בכל זאת הוא פועל דרך החיבור.

הכול קורה דרך החיבור! על כך צריך לשמוע הרבה, לפני שזה ייכנס לתוך השכל ובמיוחד עד שזה יתיישב בלב. זהו תהליך ארוך! לכן, ספק אם אחרי שנה אדם יכול לצאת לאן שהוא. יכול להיות שגם אחרי עשר שנים עוד יהיה מוקדם בשבילו לצאת להרצאות. המדד הוא ההשתוקקות שלו למרכז הקבוצה.

מתוך שיעור בנושא "קבוצה והפצה", 20.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
החינוך האינטגרלי כעסק
מוליך של האנרגיה האינטגרלית
מפתח להשגה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest