דף הבית / יחסים / כדור הארץ, גוף אחד חי

כדור הארץ, גוף אחד חי

דעה: במדע קיימות שלוש שאלות: כיצד הופיע היקום? כיצד נולדו בו החיים? כיצד כל החי למד לחשוב? אפשר לבחון מעמדות משותפות, מנגנונים של ארגון עצמי במערכות פיזיקליות-כימיות, ביולוגיות וחברתיות. על פני כדור הארץ יש גוף (אורגניזם) אחד, ביוספרה, סביבה פעילה המתארגנת מעצמה לפי עקרונות זהים, ללא קשר למידה ולגודל שלה. ארגון עצמי, זה הבסיס של כל החי על פני האדמה.

אם אורגניזם נמצא באיזון עם הסביבה הוא מת. אנחנו לא מאוזנים ומרוחקים מאיזון תרמו דינמי, ונמצאים באיזון תרמו דינמי, אנרגטי וחומרי עם הסביבה. אלה יכולים להיות יחסים נייחים או ניידים, אבל בשום אופן לא מאוזנים. מהות החיים זה שיתוף פעולה הדדי בין הבדלים כימיים וחשמליים של פוטנציאלים, ריכוזים וכדומה. רק במקרה של אי שוויון וחוסר איזון יכול להתבצע תהליך כימי. חיים אנרגטיים, זו פרבולה, בנקודה התחתונה החיים קופאים. תהליכי ארגון עצמי של סביבה פעילה מתחילים כאשר מסתיים האיזון והמערכת מתרחקת ממנו. נחוצה אסימטריה, זהו תנאי עיקרי לתחילתם של תהליכים.

סינרגיה, חוקרת סוגי חוקיות כלליים של תופעות במערכות מורכבות לא מאוזנות (פיזיות, ביולוגיות, אקולוגיות, חברתיות) על בסיס עקרונות של ארגון עצמי האופייני להן. סינרגיה זו גישה בין תחומית, מאחר והעקרונות שמנהלים את התהליכים של ארגון עצמי, הם אותם עקרונות ללא יחס לטבע המערכות, ולצורך תיאורן צריך להתאים מכשיר מתמטי כללי.

הפרה של הסימטריה מניעה את הטבע, באופן עקרוני התנועה עצמה זה עיוות של הסימטריה, כי סימטריה זה מצב סטטי. מערכות שמרוחקות מאיזון יכולות לעבור לאזורים "חלקים" ולהיקלע לנקודות הפרקציה, פיצול. לאחר התפתחות חלקה האבולוציה עוברת דרך הפרקציה וקשה מאוד לחזות כיצד היא תיראה, בעוברה את נקודת הפיצול.

תגובתי: חכמת הקבלה מדברת על מקור אחד, טבע אחד ודרך התפתחות אחת של כל הקיים על בסיס ארבע בחינות, הוי"ה, ההתפתחות נעשית תחת השפעת האור הישר. הבסיס והיסוד של הבריאה הוא הרצון. חוק ההתפתחות שלו, זה השגת הידמות והשתוות למקור שלו, לבורא.

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest