דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כבר עייפים מלחכות לנו בקומה ב'. חלק א'

כבר עייפים מלחכות לנו בקומה ב'. חלק א'

אנחנו באים מהשבירה, שהותירה בינינו כזה נתק, שאף אחד לא מרגיש שאדם אחר, ובכלל, כל האנושות, זה חלקֵי הנשמה שלו. אף אחד לא מתאר לעצמו שאנחנו נשמה אחת ושאנחנו צריכים לתקן את היחסים בינינו עד לכזאת מידה, שלא יישאר הבדל בין איך שאדם מרגיש את עצמו ואיך שמרגיש את האחרים.

ועוד יותר מזה, כי אנחנו צריכים להגיע ל"ואהבת לרעך כמוך". זה כמו שעכשיו אני אוהב את עצמי, בכך שמבליט את עצמי מכל האחרים, כך אני צריך אחר כך לאהוב את האחרים יותר מאשר את עצמי. זאת אומרת, צריך להתעלות לגמרי מעל לרצון לקבל שלי ולראות את המציאות האמיתית, השלמה.

אנחנו כל הזמן נכשלים בעבודה הזאת ולכן חייבים כל הזמן לעזור זה לזה ולעורר זה את זה. אדם לא יכול לעורר את עצמו, אלא רק החברים יכולים לעורר אותו לחיבור.

והחיבור חייב להיות שלם, ואז מתוך החיבור השלם הזה, אנחנו לומדים ומשיגים את תכונות הבורא. כי אנחנו אף פעם לא יכולים ללמוד את התופעה עצמה שנמצאת ומתרחשת בתוך הכלים שלנו, אלא אך ורק את ההתפעלויות וההרגשות מהתופעה ומהכלים עצמם.

הנשמה מתמלאת באור, אבל אנחנו לא מרגישים את האור עצמו, אלא אנחנו מרגישים רק את תגובת הכלי עליו, את התפעלות הכלי. כפי שקורה בכל המכשירים של העולם הזה: המחוג במכשיר זז, המכשיר מגיב על השפעה של איזה כוח. ואנחנו מזהים ורואים את התגובה שלו ומשייכים אותה לאותו הכוח שפועל בתוך המכשיר.

אנחנו לא מרגישים את הכוח עצמו, אלא רק את התגובה של המכשיר על איזו השפעה לא נודעת. באופן זהה אנחנו מגלים את הבורא, דרך הרגשת והתפעלות הכלי מהנוכחות שלו. כלומר המילוי של הכלי, זה גם כן כלים, "אותיות", בנוסף להוי"ה הראשונה.

האותיות הנוספות האלה זה כמו צופן, פירוש, שמסמל את המילוי של הכלי. כאילו שבכלי זז איזה מחוג או רצים מספרים של מונה. זאת אומרת, אנחנו אף פעם לא יכולים להרגיש את האור עצמו, אלא מרגישים ושמים לב לשינויים שהאור עושה בנו.

את השינויים האלה אנחנו מודדים, מרגישים, סופרים אותם, ואז לשינויים הללו אנחנו קוראים "אור". אין לנו שום גישה לאור עצמו, כי האור זה כבר הכוח העליון בעצמו.

לכן צריכים להבין, שגילוי הבורא זה סוג מסוים של הכלי, התפעלות בתוך הכלי. אנחנו צריכים ללמוד ולגלות איך הכלי צריך להתפעל ולהגיב, איך הוא צריך להכין את עצמו כדי שיהיה רגיש ומוכן לגילוי של האור העליון בו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 02.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
להפוך להיות כלי, המגלה את האור העליון
הפאזל של "אדם הראשון"
האדם הוא החלק הכי פנימי במערכת העולמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest