דף הבית / חינוך, ילדים / כבר אין כוח לילדים האלה!

כבר אין כוח לילדים האלה!

na_fone_morya_100_wp.jpg

היום כבר ברור לכולם שהילדים של ימינו הם מיוחדים, מיוחדים אגואיסטית, מחושבים, חכמים, דורשים קודם לדעת "בשביל מה" ורק אחר כך מחליטים אם להסכים למה שהמבוגרים מציעים להם. ובדרך כלל הם לא מסכימים!

הם – דור חדש לגמרי. הרצון שבהם – הוא לא "להצליח" במובן שלנו, בחיים, אלא קודם להוכיח לעצמם שלחיים יש משמעות. אחרת – האם לא עדיף ללכת לסמים, לתענוגים, לעולם ווירטואלי משלהם, מאשר להשקיע מאמץ? בשביל מה?

לחצו לצפייה בסרטוןילדים שואלים – איך מרגישים את הבורא?

לכן אנחנו המבוגרים, שמנסים בדרכים המוכרות לנו לרסן את הדור החדש, איננו מצליחים להתמודד איתם, לרסן את האגו שלהם. תשובה עבורם – אין לנו. בפרט להיפראקטיביות, אמנם שרק לנו נראה שהיא "היפר" – עבור הדור החדש זו אקטיביות נורמלית לחלוטין.

לילדים רבים מאוד נגרם נזק סיסטמתי בלתי הפיך כתוצאה משימוש בתרופות ממכרות כמו ריטלין. תרופות מסוג זה גורמות לעד 70 תופעות לוואי, שעליהן לא מזהירים את ההורים מראש. בין תופעות הלוואי: דחפים אובדניים, פסיכוזה, הפרעות בקצב הלב. תרופות כאלה מהוות סם מסוכן במלוא מובן המילה. בכל אופן, אסור לאפשר את הנורמה שבה מורים מכריחים את ההורים לתת לילדיהם ריטלין תחת איום הרחקה מבית הספר. (דעה אחרת: ריטלין – לא סם, כי אינו גורם ל"קריז", אין התמכרות).

אך להורים עצמם כבר אין כוח להשגיח על הילדים, והם מוכנים לכול! למשל, כאשר שלטונות מדינת ניו יורק החליטו להפסיק את הטיפול בהלם חשמלי לילדים בעייתיים, הם נתקלו בהתנגדות של הורים, שטענו כי הלם חשמלי אינו אכזרי והוא מסייע לילדים להתנהג טוב יותר.

הקבלה אומרת שאנו חיים בתקופת ביניים מיוחדת, תקופה של הערכה מחדש של התפתחותנו. התפתחות זו החלה בבבל העתיקה, בהחלטה להתפתח בדרך אגואיסטית, בניגוד לעצת אברהם אשר קרא להתפתחות אלטרואיסטית של האנושות. מאז ועד ימינו האנושות גדלה והתפתחה תחת לחץ הכוחות האגואיסטיים. היום אנו מגלים שדחקנו את עצמנו למבוי סתום, הצבנו את עצמנו כנגד כל הטבע (הבורא).

הקבלה, הוראתו של אברהם, מתגלה לעולם כשיטת קיום אחר – אינטגרלי, באהבה, בהרמוניה עם הטבע. הקבלה אומרת שכך או כך הייסורים יאלצו אותנו לקבל את צורת הקיום על פי אברהם. אולם בהחלט ניתן לשנות את הציוויליזציה שלנו לא על ידי ייסורים אלא על ידי הכרת הקטסטרופה הכללית העולמית המתקרבת, ובעזרת שימוש בקבלה.

האם יהיה לנו מספיק שכל לכך?

3 comments

  1. רב לייטמן שלום
    אני לפעמים מלמד את הילדה שלי בת 4.5 שנים קצת מושגים בקבלה כמו: חמש אורות נפש רוח נשמה חיה יחידה ועשר ספירות כח"ב נהי"מ .
    מספר לה על הנשמה הגדולה(נשמת אדם הראשון) שהתפרקה לרסיסים קטנים .מסביר לה שצריכים לאהוב את כולם על מנת שכל הנשמות יתחברו יחד בחזרה.
    היא תופסת את העניין די טוב ואפילו כשאני בא אחרי תקופה ושואל אותה שאלות היא כבר יודעת לענות- היא תמיד אומרת לי " אבא אם אנחנו עושים מעשים טובים אז הנשמה שלנו תגדל ותהיה גדולה כמו אלוהים".
    נשאלת השאלה האם אני פוגע לה בזכות הבחירה ? כי נדמה לי שאני כביכול מחדיר בה דברים שהיא לא בחרה בהם -יוצא מצב שאני מספר לה את מה שעדיין לא התעורר בה מבפנים.
    בבקשה תענה לי אני מפחד לעשות חלילה איזה נזק.
    תודה מראש רבי לייטמן.
    משה

  2. רב תודות לך על המילים האלו וכל השאר שאתה מעביר אלינו על בשרי חייתי את מה שאמרת ואני מודה ומקווה שיהיו לו השכל והכוח לראות תמונה ברורה עד כדי כך שנוכל להחליט החלטה אמיתית.

  3. משה היקר
    אתה מלמד אותה בכפיה ?
    האם היא סובלת או בוכה ?
    האם היא לומדת משהו רע ?
    זה לימוד על מבנה הנשמה מבנה העולם.
    לימוד על מטרת הבריאה
    לדעת מה הכיוון ומה המטרה של כל חיינו לא יכול לגרום לנזק.
    זו לפחות דעתי האישית.
    ממליץ לך על הספר:"הקוסם"
    הבן שלי בן 3 לא הולך לישון בלי שאספר לו…
    אתה בטח מכיר את זה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest