דף הבית / המשבר ופתרונו / כאשר רצונות נעלמים

כאשר רצונות נעלמים

שאלה: במה נבדל חופש ברוחניות מחופש בעולם הגשמי?

תשובתי: חופש בעולם הגשמי, זה חופש מכל הצרכים האגואיסטיים שלנו: אוכל, מין, משפחה, עושר, כבוד, מושכלות. אנחנו רואים כיום שהאדם רוצה יותר ויותר להשתחרר מהם.

שאלה: האם זה אפשרי? האם האדם יכול להיות חופשי מרצון למין, לאוכל?!

תשובתי: אוכל, מין, משפחה, אלה שלושה סוגי רצונות בהמיים של הגוף הפיזי. אני רואה, שהיום האדם רוצה להשתחרר מהם, צעירים כבר לא משתוקקים במיוחד לאוכל אנין-טעם, מספיק להם לאכול ברחוב נקניקייה בלחמנייה. מין מבחינתם זה מושג יחסי, כלומר לפי הסקרים, רבים בכלל לא רוצים להכביד על עצמם בנושא. המשפחה כבר מזמן הפסיקה להיות מסגרת מחייבת ונחוצה בחברה, היא אפילו מעודדת זאת.

אחרי רצונות בהמיים באים רצונות אנושיים לעושר, כבוד, שליטה ומושכלות. בקרב הצעירים נעלם יחסית הרצון גם לאלה. עושר בא והולך ולא רק עושר, הכול נעלם לאן שהוא. כיום אנחנו חווים תקופת מעבר שתסתיים בקרוב ותופיע לפנינו מערכת ערכים אחרת לחלוטין.

כבוד ושליטה תמיד באים ביחד, אבל הם כבר מזמן לא כפי שהיו בעבר, בקרב המנהיגים הגדולים. מה שנוגע למושכלות, אז כיום המדע כבר לא מהווה עבור האנושות פסגה של אידאלים כלשהם לידע ולמידה.

שאלה: אז מה נשאר?

תשובתי: שום דבר. אנחנו מגיעים לתקופה של בחינה מחדש של הערכים, כאשר לא נשאר דבר ממה שהיה קודם. השלב הבא יהיה חיפוש אחר משהו ערכי בחיינו. ההתפתחות שלנו מתרחשת בקצב ובכיוון כאלה שכל הרצונות מתחילים להיראות לנו נטולי כל יסוד. מדרגת ההתפתחות החדשה שלנו אנחנו רואים שהם לא חשובים, לא ממלאים אותנו, אין בהם תכונות מיוחדות. נניח, אם אני אוכל טוב, מבלה בלילה, עם מי? לא משנה עם מי. זה מאבד חשיבות מהר מאוד.

הערה: רבים סבורים, שהם רוצים אבל פשוט לא יכולים להשיג…

תשובתי: אפשר להשיג הכול. אבל הצעירים לא רוצים לבזבז כוחות על כל אלה ואילו בעבר צעירים הקדישו לערכים הללו את חייהם! עשרות שנים של יגיעה קשה, לימוד, עבודה, צבירה וכל השאר, לשם מה?! עכשיו הם מבינים, שאין למען מה. בשביל מה ללמוד, לעבוד, להתחתן, להוליד ילדים, להקים משפחה?! כדי להעביר את כל זה לילדים, ושהם יחיו בדיוק אותו הדבר? ומה הלאה? היום בני אדם נוכחים לדעת שבפעולות הללו כבר אין משמעות בכלל.

שאלה: אז במה הבחירה, איך להבין שנכנסתי לדרך הנכונה?

תשובתי: חכמת הקבלה אומרת שעל האדם להתעלות מעל לרצונות הבהמיים האגואיסטיים אוכל, מין, משפחה, ומעל לרצונות האנושיים שקיימים בנו בנוסף שהם עושר, כבוד-שליטה, מושכלות.

כאשר לא נשארים לאדם רצונות, הוא נוכח לדעת בהדרגה, שהם לא העיקר עבורו, אז מופיעות אצלו שאלות: מה משמעות החיים? לשם מה הם ניתנו? הוא כבר לא רוצה להיות בכפייה בתוך הרצונות האלה. אז בשביל מה להתקיים?

כאן כבר מופיעה אצלו השאלה ביחס לצורת הרצון הבאה: האם יש משהו למעלה מזה? האם ישנו אידאל שלמענו כדאי לחיות?

מתוך שיעור וירטואלי, 2.07.2017

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest