דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כאשר הרעל הופך לנקטר

כאשר הרעל הופך לנקטר

שאלה: נאמר, "והדרת פני זקן ויראת מאלהיך". מה זה אומר?

תשובתי: הדרת כבוד, כך מכונה מצב שבו אתה נצמד למדרגה עליונה, בזה שאתה רוצה לקבל ממנה כל מה שאפשר, ובאופן כזה אתה מאפשר לה לפעול ולהשפיע עליך. בזה מתבטאת הדרת הכבוד.

הערה: נניח, שאני הולך לבקר מישהו, ובעל הבית הטוב נותן לי כיבוד ואומר: "אם אתה מכבד אותי, תאכל עוד קצת". ואפילו שאני שׂבע, אני אוכל מתוך כבוד אליו…

תשובתי: בעולם הרוחני זה לא קיים. שם קיים צימוד מדויק בין מה שחסר לתחתון לבין מה שיש לעליון. העליון מגיש לך את מה שחסר לך, ואתה צריך להכין את עצמך לסעודה הזאת, בזה שאתה אוכל רק למען בעל הבית.

ואף על פי שהטעמים הללו ממלאים אותך, דווקא מעליהם אתה צריך לבנות את היחס שלך לבעל הבית, מפני שאתה עושה את זה רק למענו ולא למען תענוג עצמי.

אבל זוהי בעיה שאותה צריך לפתור בהדרגה. קודם כל, חובה לברר האם כך אנחנו נוהגים. נניח, שעכשיו אני שותה קפה, נעים לי, ואני מודה לבעל הבית ומשתדל להתעלות מעל הטעם של הקפה, כדי לא ליהנות ממנו אלא מפעולת ההשפעה.

ואם נאמר, שבמקום קפה היו נותנים לי בנזין, מה לעשות אז? האם הייתי יכול לשתות אותו וליהנות מזה שאני מהנה לבעל הבית? זו כבר בעיה, כלומר, זה כן משנה לי מה אני מקבל, מה בעל הבית נתן לי, ואני מכבד אותו וסבור שצריך לתת לו הכול, אבל אני מממש את זה מעל מה שנעים לי או לא נעים.

ואיך לעשות כך, שבכלל לא יהיה לי חשוב? העיקר, שיש אפשרות לכבד את בעל הבית ולא משנה מה הוא נותן לי, זה יכול להיות רעל. אז הרעל הופך עבורי לנקטר, רק מפני שאני מכבד את בעל הבית ומסכים לכול, העיקר לעשות לו נחת רוח. לכן הכול תלוי בכיוון המחשבה.

כי אפשר להתנתק ולחלוטין לא להרגיש את הטעם. אני זוכר, ששאלתי פעם את המורה שלי, הרב"ש, למה כאשר אני מתחיל לאכול עם כוונה לא לעצמי אלא בעל מנת להשפיע, אז נעלם לי הטעם. נמצאת לפניי מנה נהדרת, אני רעב, מאוד רוצה לאכול, אבל בזה שאני עושה צמצום פנימי ומוסר את עצמי לכוונה "על מנת להשפיע", אני מפסיק להרגיש את הטעם של האוכל. לאחר מכן הוא התחיל להתייחס אליי אחרת, בכך שראה בזה ניצנים של עבודה רצינית על עצמי.

במקרה הנתון, לא רק הטעם נעלם, אתה יכול לשתות ממש כוס של רעל, וזה יהיה עבורך "סם החיים" הנושא ברכה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 16.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מפני שיבה תקום
כפית עבור אימא …
עוגה נפלאה עם מילוי רוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest