דף הבית / משבר עולמי / כאיש אחד בלב אחד

כאיש אחד בלב אחד

photo_rav_gh70_183.jpg מתוך שיעור הקבלה היומי 22.3.09

לשיעור מלא: audio.gifאודיאו | video.gifוידיאו

המשבר הנוכחי הוא משבר גלובלי, היינו, כללי. ובעל הסולם אומר על עיקרון: "ואהבת לרעך כמוך" שהוא "כלל גדול בתורה", כלומר מתחיל להתגלות לנו הכלל. אבל הוא מתגלה לנו בצורה הפוכה מאהבה. החוק היחיד הזה שמתגלה ונקרא האהבה הכללית, מתגלה לנו מצידו ההפוך. ולכן אנחנו סובלים מכיוון שאיננו מחוברים יחד.
אלא שכיום האנשים כבר מסוגלים להבין שטוב להיות מחוברים. וזו השגה גדולה מאוד להבין ששלום הפרט תלוי בשלום העולם כולו, שהאושר של כל אחד תלוי באושר של כולם, והבריאות שלו תלויה בבריאות של כולם. העולם נראה אחרת, כשמבינים שיכולתו של כל אחד לקבל את המילוי ואת הביטחון, תלויה בכך שכולם ייהנו.
זו בעצם מהות המכות שמקבלים במשבר הנוכחי. מטרתן היא, שכל אחד ירגיש בסופו של דבר, שלא יעזור לו לחסוך ולהכין את עצמו כמה שיותר, אלא הוא צריך לדאוג לכלל. בהתחלה דאגתו לכלל לא תנטרל את דאגתו לעצמו, אבל בסוף הוא יגלה שצריך לדאוג לאחרים בלבד, וככל שידאג להם, באותה המידה הוא בעצמו יקבל.
כל המתגלה כעת הוא עדיין בגדר "על מנת לקבל", בתוך האגו. אבל אלה גילויים גדולים, גילויים של תלות הדדית, שכ"איש אחד בלב אחד" כולם קשורים זה לזה. לאחר מכן תתגלה התקדמות נוספת, ובינתיים החשוב הוא שמתגלה לנו הקשר בינינו – שהוא הכלל "ואהבת לרעך כמוך".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest