דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יש שתי דרכים להינצל מהאגואיזם

יש שתי דרכים להינצל מהאגואיזם

שאלה: איך אני יכול לשחרר את הלב שלי מהאגואיזם, כדי שהבורא ישרה בו?

תשובתי: אנחנו בעצמנו איננו יכולים לעשות שום דבר. זה חייב להיות ברור לנו. על זה נאמר: "לך לאומן שעשאני!". העבודה שלנו היא לא לתקן את עצמנו, אלא ללמוד את תהליך התיקון, להבין את נחיצותו, לראות את הקלקול שבנו, ואז לבקש!

"הרופא לשבורי לב" הוא הבורא, ולא אנחנו. לכן אנחנו רק צריכים לגלות את השבר שלנו, באחת משתי דרכים: או בזכות הלימוד והחיבור, או בדרך של ייסורים, כמו הירי בדרום הארץ, המשבר הכלכלי בכל העולם, וגלי הפרות הסדר שפקדו לאחרונה מדינות רבות.

כל הבעיות, הפרטיות והכלליות, החל מהקטנה ביותר, נובעות מחוסר התיקון. אין להן שום סיבות אחרות. ואם האדם מתעורר מהדקירה הקטנה ביותר שמגיעה מלמעלה, וכבר מתוכה הוא מסוגל להתקדם – אז הוא מודה לבורא על ההתעוררות הזאת, והוא אינו זקוק למכות גדולות יותר.

נאמר ש"הקב"ה מדקדק עם צדיקים כחוט השערה". זה אומר שהם שמים לב לכל בעיה קטנה, קושרים אותה עם השורש, ומבינים שהיא מגיעה ממנו. זה מספיק להם כדי להתחיל בתיקון, להתייחס ברגישות לכל ההשפעות שבאות מלמעלה, ולהתקדם.

אבל אם איננו שמים לב לרמזים הקטנים שנשלחים לנו מלמעלה, יצטרכו לנהוג איתנו בדומה לאמא שרוצה ללמד את הילד שלה בצורה רכה, אבל הוא לא שׂם לב, והיא נאלצת ללחוץ בצורה נוקשה יותר, עד שהוא יגיב בסופו של דבר.

הרי צריך איכשהו להזהיר את האגואיזם שלנו, שיכאב לו. והאדם חייב להוסיף לכאב הקטן ביותר את הכאב הנפשי שלו, כדי לחייב את עצמו להיזהר, כי הוא עובד כנגד הרצון האגואיסטי שלו.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 21.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
לשמוע את הלחישות שלו
לכוון את הנשמה
"אישה נאה, דירה נאה וכלים נאים"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest