דף הבית / כללי / יש אמצעים לתקן את העולם!

יש אמצעים לתקן את העולם!

photo_rav_gh70_061.gif

שאלה: האם יכול להיות שדרך הקבלה פשוטה יותר מדרך היוגה, משום שבקבלה האור מתקן את האגואיזם, ואילו ביוגה מרגילים את האדם לקיום הגבלות שונות עד שהאגואיזם יעלם לגמרי?

תשובה: כל השיטות הרוחניות והפסיכולוגיות (המערביות, המזרחיות וה"אוניברסאליות") הן אותו הדבר. אנחנו הורסים את העולם ואת עצמנו ללא גבול בשנאה, בתוקפנות ובאגואיזם, ואבחנה זו נכונה ומוסכמת בעולם – מהכלכלנים ועד עקרות הבית.

האמת היא, שכל אחד מבין אחרת, מה הוא האגואיזם. אף שיטה מהשיטות האלה לא נותנת את העיקר- את האמצעים איך לתקן את האגואיזם. אפשר להושיב כמה מאות אנשים בתנוחת ה"לוטוס" למשך מספר שנים, לגמול אותם מהשנאה והתוקפנות אך יחד עם זה גם מכל הרצונות והשאיפות הגשמיות. אבל מה התועלת שתצא מזה לעולם? אפשר ללמד במנזרים של טיבט כמה מאות אנשים סבלנות והתבוננות עצמית. אבל כמה טיפות של אהבה יקבל מזה העולם?

במשך אלפי שנים מתפתחת חוכמת הקבלה כשיטה לשינוי ותיקון הטבע האגואיסטי של האדם ללא ייסורים. השיטה מבוססת על שימוש באותו כוח שברא את האגואיזם, משום שרק הכוח שברא אותו, יכול גם לתקן אותו.

אין אמצעי אחר לתיקון האגואיזם. השיטות האחרות רק מסתירות אותו, מייפות אותו ואחר כך הוא יופיע שוב!

אגב, האגואיזם של היום כל כך מתוחכם, שכל סגפנות מזמינה באדם, במקום את תיקון האגואיזם, את הגאווה על זה שהתגבר על הרצונות שלו. וההתגברות הזו נותנת דחיפה חזקה לגידול האגו שלנו, וזה בא במקום התיקון שלו.

2 comments

  1. "האמת היא, שכל אחד מבין אחרת, מה הוא האגואיזם."
    איך הקבלה מבינה את האגואיזם?

  2. הרי למדנו שהבורא לא משתנה אז מה קרה פתאום הוא החליט לברוא רצון זה לא מראה על שינוי כלשהו ,הרי אם לא היה שינוי אז לא היה נברא רצון לא?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest