דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ישראל פנימי וחיצוני

ישראל פנימי וחיצוני

קיים ישראל במשמעותו הפנימית (ישר-אל, "ישר אל הבורא"), כלומר קיים אדם עם "נקודה שבלב" המשתוקק לרוחניות. וקיימת "משמעות חיצונית", "עָם ישראל". אך גם אלה הם לא סתם בני אדם, אלא נשמות שנבחרו בבבל העתיקה על ידי הכוח שנקרא אברהם (כוח החסד, ההשפעה) מתוך השבירה הכללית הנקראת "ערבוב של בבל".

הערבוב הזה התרחש אז בדרגת הרצון הראשונה ביותר, ומשָם (מבבל) נבחרו על ידי אברהם הנשמות האלה שרצו לתקן את עצמן, ושלאחר מכן השׂיגו דרגת מוחין דחיה, דרגת בית המקדש הראשון. כלומר הן כבר עלו לדרגת ע"ב וס"ג, ואז נשברו. עכשיו הכלים האלה נכללים ברצון הכללי, ולכן מובן שקיימת בהם הכנה מקדימה בהשוואה עם האחרים, שעוזרת להם להתחיל לעלות. הכלים האלה נקראים "ישראל" בעולם שלנו.

לכן קיים הבדל בין אלו שנולדו כיהודים ובין אלו שלא נולדו יהודים, אך שייכים לישראל הודות לנקודה שבלב שלהם. במי שנולד כישראל לבטח קיימת אצלו נכונות לעלייה, המושרשת בו מהשבירה הקודמת. למרות שיחסית למי שאינו שייך לעָם ישראל לפי הלידה שלו, לא ידוע מי הוא. מכיוון שאיננו יודעים היכן נמצאים עשׂרת השבטים האבודים של ישראל, שהתפזרו לאחר חורבן בית המקדש הראשון. הם לא השתתפו בבניית בית המקדש השני ולכן לא הגיעו ל"שׂנאת חינם" שבגללה הוא נחרב. הם עברו רק את השבירה הראשונה, בכך שלא הצליחו "לקבל בכוונה על מנת להשפיע". אך בהם כאילו נשארה מדרגה של "להשפיע על מנת להשפיע", במצב הלא שבור!

כלומר, כשאנחנו עכשיו בעלותנו ממטה למעלה, נשׂיג דרגת "להשפיע על מנת להשפיע" במסה הכללית, נגלה את עשׂרת השבטים האבודים! נשׂיג עימם השתוות הצורה, ואז הם יתגלו.

מתוך שיעור על הקדמת לספר הזוהר, 05.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
אדם אחד גורם לעליה או לירידת העולם
תרשים פשוט מאד
ניצוצות השפעה משוטטות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest