דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ישראל, זה לא לאום, אלא נטייה כלפי מעלה

ישראל, זה לא לאום, אלא נטייה כלפי מעלה

ישראל, זה אותן הנשמות שקיבלו התעוררות רוחנית עוד מימי בבל. זה אותם הבבלים שבהם פעם הופיעה השתוקקות להידמות לבורא, שהתגלתה בהם בכזאת צורה, שהם החלו לחפש את מהות החיים, משמעות החיים.

בכאלה סימנים חיצוניים ההשתוקקות הזאת מתגלה גם בימינו. כל אדם שיש לו נטייה "ישר-אל" ושרוצה לגלות את ההנהגה וההשגחה העליונה, לקשור את עצמו לזה ולהיות תלוי בזה, הוא נקרא "ישראל". בשבילו הדבר החשוב ביותר בחיים זה לגלות את מהות החיים, את המשמעות.

ישראל, זה לא לאום, אלא זו נטייה. לכן כל האנשים, מכל הלאומים, שמקבלים כזאת נטייה, הם מתאחדים, מתחברים ביניהם. בפעם הראשונה כזה חיבור הופיע על ידי אברהם, בפעם השנייה, על ידי משה. זה נועד להביא אותנו לדרישה להיות כאיש אחד בלב אחד.

בצורה כזאת ישראל הופכים להיות דומים לאור העליון ובזה הופכים להיות בעצמם צינור, מעבר לאור העליון, שיעבור דרכם לכל יתר אומות העולם. זה התפקיד של ישראל.

לכן אם ישראל לא מממש את התפקיד הזה, אז אומות העולם מתחילים להאשים אותו, לדחוף אותו בצורות שונות לתפקיד הזה, לשנוא אותו, שזה נקרא אנטישמיות שבעולם הזה. הם דורשים מישראל התנהגות טובה ויפה, כי בעצם, כל החיים שלהם תלויים בישראל.

לכן הם מתחילים להאשים את ישראל בכל הרע שמתרחש בעולם. את התלות הזאת מרגישים אפילו עמים שלא מכירים בכלל את ישראל ואין להם שום קשר אליה. היום האנטישמיות הגדולה ביותר מתגלה בדרום קוריאה, למרות שאין לישראל שום קשר איתם. אבל כך הם מרגישים וכך ירגיש כל אחד שתלוי בישראל.

בהתאם למבנה העולם, מובן שישראל זה צינור מעבר לאור העליון כלפי האנושות. אם בעָם ישראל שורה איחוד, אז הצינור הזה נפתח, אבל אם ישראל בפירוד, אז יש סתימה בצינור הזה. מכאן מובן, שישראל נמצא בנקודה המכריעה ביותר, באיזה מצב יימצאו כולם: או בטוב או ברע.

לאומות העולם אין בזה בחירה חופשית. הם רק יכולים לבוא לישראל ולחייב אותו להשתנות. צריך להסביר להם את המבנה הזה, שאותו הם גם כך מרגישים בפנים באופן אינטואיטיבי. הם רק צריכים להבין מה הם צריכים לדרוש מישראל: הם צריכים לדרוש חיבור ושום דבר יותר! כי סתם לחץ לא יעזור.

וישראל בעצמם לא מבינים מה תפקידם ומה רוצים מהם. לכן בזמנינו מתגלה חכמת הקבלה, כאשר כבר נהייה אפשרי לתקן את המערכת הזאת. המקובלים כבר מדורי דורות דיברו על הימים שלנו. במאה השנים האחרונות המקובלים גם כן כיוונו לזמנינו, בזה שאמרו, שסוף סוף תהיה הזדמנות לקיים את האיחוד.

כל אדם ואדם בעולם חייב להצטרף לאיחוד הכללי. אנחנו לא יודעים מי שייך לאומות העולם ומי שייך לישראל. כל אדם שיש לו נטייה לחיבור ולאיחוד, כדי להשיג בעזרת הטבע החדש הזה את האור העליון, הוא נקרא "ישראל". כל האנשים האלה חייבים להתחבר ולהמשיך את האור לכל באי העולם.

זה נקרא קבלת האור העליון בעל מנת להשפיע למטה, לנבראים. זה התפקיד של ישראל.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 21.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
היררכיה רוחנית
העבודה עם האחריות הגדולה ביותר בעולם
אין במה לקנא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest