דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 565 – ירושלים בירת האהבה

חיים חדשים 565 – ירושלים בירת האהבה

כיצד ניתן ללכד בין ירושלים הגשמית והרוחנית, מה הקשר בין אהבת אחים וקדושת העיר ומתי נזכה להביא את ירושלים להיות לבירת העולם המתוקן? (ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וניצה מזוז)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "חגים ומועדים: ירושלים בירת האהבה".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

הדתות מנוגדות זו לזו, עסוקות כל הזמן במריבות וויכוחים על מי צודקת יותר, מי היא דת האמת, מכאן נובעות מלחמות הדת הידועות לנו לכל אורך ההיסטוריה.

בהתחלה אברהם לימד את כולם "ואהבת לרעך כמוך", וכך הביא אנשים שונים לגילוי הבורא. בהמשך האגו התגבר, האהבה לזולת נחרבה והרגשת הבורא נעלמה. כתוצאה מחורבן האהבה לזולת, ירושלים נחרבה ויצאנו לגלות ונאבד מאיתנו גילוי הבורא. עם ישראל נותר עם פעולות גשמיות בלבד, מצוות. במקום חכמת הקבלה התפתחה היהדות. ואז העיר ירושלים והאבנים שבה נעשו קדושות, במקום האהבה לזולת.

כיום מה שיש בירושלים זו קליפה ולא קדושה, שנאה במקום אהבה. כשנחזור להשתמש בתורה הצורה הנכונה, כשנדרוש שהאהבה תשרה בינינו, אז תיבנה ירושלים. ואז תהיה דת חדשה לכל בני האדם, דת האהבה, חכמת הקבלה וגילוי הבורא. הדרך לשלום בירושלים, היא דרך בניית קשרי אהבה בינינו. מאיתנו זה יתפשט הלאה לכל העולם. אם נעשה שלום בינינו, יבוא שלום על כל בני האדם, אך עלינו להיות הראשונים.

מדוע העולם אינו מכיר בירושלים כבירת ישראל? כי היא קרועה משנאה הדדית. למעשה, עוד לא הקמנו את ארץ ישראל ואת ירושלים. ארץ ישראל זה הרצון לאהבה, ועוד לא עשינו זאת.

לשנה הבאה בירושלים הבנויה: כיום אין לבנה אחת מתוקנת, אשר ממנה אפשר לבנות עיר קדושה. בעתיד, העולם כולו יהפוך ל"ארץ ישראל", כשהריבון יהיה הכוח העליון, כוח האהבה, כל העולם יהיה רצון לאהבה – ארץ ישראל.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 564 – ירושלים מקודשת לשלוש דתות
חיים חדשים 559 – ל"ג בעומר
חיים חדשים 556 – ישראל מתאבלת על בניה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest