דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יצר לב האדם רע מנעוריו

יצר לב האדם רע מנעוריו

שאלה: בסוף המסע שלו, בכך שעבר כל מה שרק אפשר לעבור בחיים, שלמה המלך בספר "קהלת" אומר: "סוף דבר הכל נשמע את האלהים ירא ואת מצותיו שמור כי זה כל האדם". מה הוא הבין בסוף הדרך?

תשובתי: האדם נברא לצורך מימוש חוקי הטבע. צריך ללמוד ולבצע אותם. חוק הטבע, כפי שאומרת התורה, הוא פשוט: "ואהבת לרעך כמוך".

אם אתה מגיע לזה, אז אתה משיג את האושר, פשוט וחד משמעי. הבורא, כלומר הטבע, אומר לך: "בראתי יצר הרע, בראתי תורה תבלין, כי המאור שבה מחזירו למוטב". אנחנו צריכים לבצע את הנוסחה היחידה הזאת, ואז הכול יהיה בסדר.

כי כל הרצונות של האדם הם אגואיסטיים, בעל מנת לקבל: "יצר לב האדם רע מנעוריו", כלומר הוא רוצה לקבל הכול לעצמו. לכן, שום מימוש של הרצונות האלה אינו מביא לאושר. האדם משיג אושר רק בתנאי שהוא מוצא ברצונות האלה יחס נכון לזולת ומממש אותם בצורה של השפעה.

צורת ההשפעה הזאת נקראת "הבל", אתה מתרכז רק בה. את המשפט הזה צריך לקבל כחיובי ולא כשלילי. ואז, "הכול, הבל הבלים!", עם סימן קריאה בסוף ולא עם שלוש נקודות.

אני רוצה להתחבר עם כולם בכזאת צורה, כדי למלא את הרצונות שלהם. והם ממלאים את הרצונות שלי. כך באופן הדדי אנחנו יכולים "להאכיל" זה את זה: אני אותך, אתה אותי. אבל אף פעם, אף אחד לא יכול למלא את עצמו.

שאלה: ננסה להמשיך את המסע. נניח, שהיום הוא גילה את זה. יכול להיות כזה מצב, שבעוד שנה הוא יביט לאחור ויאמר שהאושר שוב לא שם?

תשובתי: כשאתה מתחבר עם כולם יחד אתה בונה חברה שבה כולם כלולים באחד שלם, כולם ממלאים את כולם. אין בזה הגבלה, זו חברה אין סופית, הדומה למעגל. המעגל הזה אף פעם לא נגמר, בתוכו כל הזמן מתחדש הרצון הכללי המשותף והמילוי.

ואז, מושג מצב של כאלה חיים משותפים, שאני יוצא מעצמי ומרגיש את כולם. אני כביכול נפרד מהגוף הבהמי הזה, מתנתק ממנו ונכנס לתוך "רוח" שנמצאת מחוץ לי. אני חי בתוך האחרים ובזה מרגיש חיים נצחיים.

בזה אני מתחיל להרגיש את החיים שלי בצורה רוחנית, וירטואלית, מחוץ לי. אני יוצא למימד אחר לחלוטין, מתעלה מעל הרגשת החיים, המוות, הזמן. בזה אני רוכש מצב פסיכולוגי חדש. לזה אנחנו צריכים להגיע, ולכן זה נקרא "הבל", "רוח", "אדים".

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 187, 23.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
איפה לקחת זמן לאושר?
מכת המאה
פטנט לחיים מאושרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest