דף הבית / יחסים / יצירת ציוויליזציה שלישית 

יצירת ציוויליזציה שלישית 

שאלה: האם מרד המכבים היה הדליקה האחרונה לפני דעיכתה של הציוויליזציה היהודית הראשונה?

תשובתי: מרד המכבים היה באמת ההתלקחות לפני דעיכתה של הציוויליזציה היהודית, אבל לא הראשונה בימי בית המקדש הראשון, אלא השנייה בימי בית המקדש השני. כעת אנחנו מתקרבים לציוויליזציה השלישית.

נכון להיום אין שום ציוויליזציה יהודית, אנחנו צריכים לשקם ולבנות אותה, מפני שזה מה שהעולם דורש בתוקף. שתי הציוויליזציות הראשונות היו הבסיס ויציקת היסודות לציוויליזציה השלישית, שצריכה לכלול בתוכה את כל העולם.

המילים הללו יכולות אולי להשמע דומות מאוד לססמאות של הזרמים האיסלאמים, הרוצים לבלוע את כל העולם, אך ביהדות מדובר בהתאחדות אידאולוגית. קיימת ציוויליזציה יהודית אחת, שעוברת שלושה שלבים והדרך להבין זאת היא ללמוד את חכמת הקבלה. כל שלושת השלבים מגלים את בניית בתי המקדש, כולל בית המקדש השלישי העתידי שאנחנו צריכים לבנות, אך לא בצורה של מבנה גרנדיוזי בירושלים, אלא על ידי איחוד הלבבות של כל האנושות. לא מדובר בכיבוש ושיעבוד אידאולוגי, אלא ההפך, שחרור ופריקת עול השעבוד של האדם מהאגו שלו.

מצב זה יביא את כל האנושות לתקשורת אינטגרלית הדדית וטובה, החיים יורגשו כגוף אחד, שבו כל האברים והתאים מחוברים יחדיו ומתפקדים בצורה האופטימלית ביניהם. חיים אילו נקראים חיי נצח, שאותם צריכה להשיג כל האנושות, מפני שדווקא היא מהווה את החלקים של הגוף הזה.

חכמת הקבלה מדגישה שאפשר להגיע לאותו מצב או על ידי משברים שידחקו בנו לשינוי, כמו הציוויליזציה האסלאמית המתעוררת כעת, שתדרוש הכנעה מצד העולם על ידי החרב למען אללה, או שבמקום להשתמש, בנשק וכפייה, נעזר ביצירת קשר טוב והדדי בין בני האדם. סגידה והשתחוות לישות עליונה, לרעיון הכוח העליון, היא הכרחית למטרה זו, אך לא באותה המשמעות המוכרת לנו. השתחוות לצד מזרח, לכיוון מֵכָּה, לא תשנה דבר, אלא צריך להשתחוות בפני איחוד הלבבות שלנו.

אותו "אללה" המוסלמי מסמל את כוח האיחוד, הכוח היחיד שעליו פועל העולם וכך גם כל האנושות צריכה לפעול. זאת הסיבה שהאיסלאם מתעורר עכשיו, הוא יעורר וירגיז את כל העולם. תוך כדי המאבק וההתנגדות לאיסלאם, תתגלה לא היהדות הנוכחית, אלא חכמת הקבלה, שתסביר ותבהיר את הכלל של "ואהבת לרעך כמוך", המהווה את חוק התקשורת הכלל עולמית הנכונה לכל בני האדם. החיים על פי כלל זה הם אלו שצריכים לכבוש את כל העולם.

לא החרב, לא הדגל הירוק או השחור, סמלים ורקמות יפות על דגל האיסלאם או מגן דוד, אלא רק היחסים הנכונים והטובים בין בני האדם. אם הקשר האינטגרלי של האנושות ישוקם ויהפוך לכוח הכללי המשותף, אז בני האדם יתאחדו וישיגו ביניהם את הבורא.

לא רק חכמת הקבלה מכוונת לאיחוד האנושות, אלא גם ״הסופיזם״- החכמה הפנימית של האיסלאם. כאשר האנושות תפעל בצורה מותאמת לכוח העליון, היא תתחיל להרגיש את עצמה מתמזגת עימו, והעולם החומרי, שנקרא בחכמת הקבלה ״העולם המדומה״, יעלם בהדרגה מהתחושות שלנו ונגיע לציוויליזציה השלישית.

קיומינו האמיתי הוא רק בעולם של הכוחות העליונים. אם אתם רוצים להשיג, להרגיש ולמצוא את זה, אני מזמין אתכם להכיר את חכמת הקבלה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות עם מיכאל לייטמן", 16.12.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest