יצירת עגל הזהב

"משה", זו ה"נקודה שבלב", שאחריה האדם הולך והוא מבצע את התפקיד של המדריך בדרך הרוחנית. כאשר התכונה הזאת נעלמת מהרגשתו של האדם, אז הוא זקוק לבסיס חזק, שזה "עגל הזהב". זהב (מסמל "זה הב"), זה מה שקיים באופן ברור ויש לו עליו שליטה. זו מתכת אצילה, יש בה כוח עצום של הבורא, אבל תמיד משתמשים בה באגו רק כדי לתפוס חזקה במשהו, לרכוש ביטחון בעצמו, ביטחון חומרי וכולי.

בעיקרון, כל זה נלקח ממצרים. כל הידע, כל מה שממלא את האגו ונותן לאדם ביטחון, זה הבסיס של פרעה. לכן הוא היה נגד הבורא והיה אומר למשה: "מי מוביל אתכם קדימה בדרך שלכם, או אני או הבורא". כלומר, או שאתם הולכים "בתוך הדעת", או בעלייה בהשפעה ואהבה, או בקבלה או בהשפעה.

מה זה אומר, לעשות פסל של "עגל הזהב"? עגל מגלם את תכונת ההשפעה, אבל כאשר עושים אותו מזהב, אז הוא מחליף את התכונה הזאת בעצמו.

האדם לא עושה כל פעם את "עגל הזהב", זה נעשה פעם אחת, כמו "שבירת הכלים", השבירה של הנשמה הכללית. ואחר כך האדם מגלה אותו בתוכו בחלקים: עוד חלק ועוד חלק וכולי.

שבירת הכלי התרחשה כאשר התגלה האגו הרוחני העצום. ויצירת "עגל הזהב", זאת פעולה שבמהלכה האדם עושה מהאגו הזה צורה, שנדמה לו שהיא מובילה אותו קדימה. בזה כבר מתגלה העבודה הרוחנית שלו, שבינתיים היא טמאה, הפוכה לבורא.

אין בזה שום דבר נורא, חוץ מדבר אחד: האדם הולך בכיוון ההפוך, אבל בינתיים לא נתקל בייסורים שהופכים אותו חזרה. בעיקרון, הכול מסתכם רק בבחירת הדרך הקלה, הקצרה והמהירה, ולא להיתקל כל הזמן במכות וללמוד מהן.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 08.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הצד ההפוך של תכונת ההשפעה
לא תבנה "עגל זהב"
מדרגת "אהרן"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest