דף הבית / אהבה / זוגיות / יצירת משפחה רוחנית

יצירת משפחה רוחנית

שאלה: האם משפחה מהווה מערכת סגורה? איך אפשר להשתמש בצורה נכונה במתח שנוצר בה?

תשובתי: בימינו המשפחה עולה מהדרגה הבהמית לדרגה האנושית.

אם בני הזוג מבינים את זה, אז הם צריכים ליצור סוג חדש לחלוטין של משפחה שבה הם באים במגע ביניהם, בכך שיוצרים תא אינטגרלי נכון. התא הזה אינו מבוסס על חיבורים בהמיים, לא על הכיס המשותף, אפילו לא על ילדים, מפני שלצורך זה נוצרו כאלה מכונים, מערכות, שבעיקרון לוקחים את כל זה על עצמם.

היום משפחה לא יכולה להחזיק מעמד יחד, מפני שבני הזוג אינם מחוברים הדדית בשום צורה ברמה המשותפת הפנימית שלהם. הרמה הקודמת נשארה הרחק מאחור: אנחנו כבר לא תלויים חומרית זה בזה, אנחנו לא חייבים להיות יחד. לא קושרים אותי למשפחה לא הבית, לא הילדים, שאין איפה ללשים אותם, לא הדת, לא הכפר שלי, לא העבודה שלי וכולי. היום האדם חופשי: לקח, קנה כרטיס וטס לאן שהוא, שאתה אפילו לא יודע לאן. הוא יכול להיעלם עד סוף החיים באיזו פינה בעולם, לך תדע!

במוסקבה פופולרית עכשיו התוכנית "מחפש אותך", שבה האנשים מחפשים זה את זה. זה בעיקרון, צו השעה. אנשים נעלמים, הולכים, ואפילו לא מנסים להודיע על עצמם! אדם מוצא משהו אחר לגמרי, הוא כאילו מגלה חיים חדשים.

חייבים להבין, שהמשפחה עלתה מהדרגה הבהמית לדרגת ה"אדם". ואם אנחנו בדרגה הזאת לא ניתן להם סיבה להיות יחד, לוותר, להתחבר, לא נראה להם במה התועלת, הרווח מזה, איזו צורה רוחנית הם צריכים ליצור ביניהם, להוליד ילדים רוחניים ולא פיזיים, ליצור את אותו התא שייקרא "משפחה רוחנית", ולא סתם תא שמחובר על ידי רכוש משותף, דירה, מכונית, וכולי, אם אנחנו לא נביא את האדם לזה, אז לא תהיה משפחה. זה מדויק לחלוטין!

צריך ללמד את האנשים ליצור משפחה רוחנית עכשווית, כלומר להיות מחוברים הדדית ברמה הבאה, לא ברמה גשמית שבה כל אחד יכול להסתדר בעצמו.

מתוך שיחה מס' 38 על החינוך האינטגרלי, 08.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
המשפחה כמרכז הבריאה
משפחה, תא חי של הגוף החברתי
"מלט" פסיכולוגי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest