דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / יציאת מצרים בכל דור ודור

יציאת מצרים בכל דור ודור

"וידבר ה' אל משה לאמר: דבר אל בני ישראל לאמר איש איש כי יהיה טמא לנפש או בדרך רחקה לכם או לדרתיכם ועשה פסח לה': בחדש השני בארבעה עשר יום בין הערבים יעשו אתו על מצות ומררים יאכלהו" (בהעלותך, ט', ט'-י"א).

"בחדש השני בארבעה עשר יום בין הערבים", ביום השנה ליציאת מצרים, צריך להקריב קורבן פסח, כלומר לחשוף בתוכנו את השכבה הבאה של האגו, אותה אנחנו חייבים לתקן, כאילו שעכשיו אנחנו יוצאים ממצרים. נאמר, שבכל דור ודור, בכל פעולה, האדם צריך לתאר לעצמו כאילו שהוא יוצא ממצרים, מפני שתמיד נשארים בו רצונות שלא היו מגולים במצרים, כי היציאה ממנה התרחשה בחיפזון ובחושך.

אדם שנמצא במצב כזה, עדיין לא מבין כיצד הוא יכול לברר ולבדוק בתוכו, מה שייך לתכונות ההשפעה ומה לא, וכיצד לתקן את זה. עכשיו, לאחר שנה מאז יציאה מעבדות מצרים, לאחר שעברו מעגל שלם של תיקון, הוא חוזר לאותה נקודה התחלתית, והוא יכול פעם נוספת לקחת את המלכות, תכונת הקבלה האגואיסטית, ושוב לצאת ממצרים. זה חוזר על עצמו כעבור שנה, ועוד כעבור שנה ועוד. וכך ארבעים פעם הוא מטהר את עצמו, כשמעלה את המלכות לבינה.

כשהוא עובר ארבעים מדרגות של טיהור, בכל אחת מהן הוא מוצא קורבן פסח, אותו עוד צריך לתקן, להוציא ממצרים. מקודם הוא היה נסתר בתוך האדם, הוא לא ראה ולא הרגיש אותו, כפי שכל אחד מאיתנו אינו מבין ממה הוא מורכב בתוכו. בעולם שלנו, כשמתקדמים בדרך של יסורים, אנחנו דרכם מתחילים להבין מי אנחנו ומה אנחנו, ואילו התורה מסבירה כיצד אפשר לברר ולבדוק את זה בדרך טובה, בעזרת האור.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 4.2.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest