יסודות התפתחות העולם

laitman_2011-01-29_5409_w.jpg

בעל הסולם, מאמר "הערבות" (גרסה מקוצרת): "תפקיד האומה הישראלית להכשיר את העולם להזדככות מסוימת, שיוכלו לקבל אהבת הזולת כמו ישראל".

שאלה: מה זאת אומרת "להכשיר את העולם להזדככות מסוימת"?

תשובתי: זאת אומרת: לספק לעולם את המוסר, הדתות והשיטות האחרות. הרי המקור של כולן הוא מאברהם, שגילה את המציאות העליונה. ללא הגילוי הזה, אין לנו מה לתת לאנושות.

אברהם ראה את שכבות הנשמות והרצונות של בבל, שבה הייתה מרוכזת הציוויליזציה של אותם הזמנים. ואז הוא נתן לעולם יסודות מסוימים, בצורה של אמונת ודתות. בסופו של דבר, כל הזרמים התחילו מחכמת הקבלה. בזכותה העולם מתכונן בהדרגה לתיקון, מחליף את הגישות הפילוסופיות, המערכות, התרבויות… כתבו על כך פילוסופים ומדענים מפורסמים בזמנים שונים.

חכמת הקבלה מגלה את תוכנית הבריאה, אמנם האנשים מטבעם תופסים ומעבירים את תמונת העולם בצורה מעוותת, אך העיוותים הללו תואמים בדיוק לטבען של שכבות האנושות. בדיוק כך הם מקבלים את הידע על הבורא. לא משנה מה אנחנו לומדים: פיזיקה, כימיה, פילוסופיה, מיסטיקה, יוגה או דת, בסופו של דבר, כל אלה הם חלקים של הידע על הבורא. חכמת הקבלה מגלה אותו, והשיטות והתורות השונות מכינות לכך את כל שכבות העולם.

למשל, ללא הדת, האנושות לא הייתה יכולה להבין את עצם הרעיון. ועל אף שהאנשים שקועים בתוך סטריאוטיפים, על אף שהם מתרגלים למנהגים שכלל אינם שייכים לרוחניות – בזכות זה הם בכל זאת יכולים לעכל את המושגים הבסיסיים ולהתפתח בהדרגה.

מקורן של אמונות המזרח הוא מאברהם. דתות העולם נובעות ישירות מחורבן בית המקדש השני. כאשר עם ישראל נפל מדרגת אהבת הזולת לשנאת חינם, הוא איבד את כל פנימיותה של התורה ונשאר עם מנהגים חיצוניים בלבד. כתוצאה מכך הופיעה הנצרות ואחריה האיסלאם. כמה מלחמות דת היו במשך ההיסטוריה – כמה יבשות התגלו למען פעילות מיסיונרית…

בסופו של דבר אנחנו רואים שכל זה היה כהכנה, שבזכותה האנשים התקרבו למושגים של גוף ונשמה, כוח עליון, העולם הבא, גן עדן וגיהינום… ברור שכולם תופסים את זה בצורה שגויה, "ילדותית", כולל היהודים שמצאו את עצמם בשבירה לאחר שאיבדו את בית המקדש. אף אחד לא יודע את האמת, אבל כך נעשה הערבוב הדרוש: מגובה בית המקדש הראשון הכלים נפלו לתוך הקליפות והשפיעו על הרצון לקבל של האנושות.

אם עם ישראל לא היה נופל מהגובה הרוחני לשפלות הגשמית, גם אומות העולם לא היו מתפתחות בצורה אינטנסיבית כל כך. העניין הוא בכך שהניצוצות הרוחניים שנפלו לדרגת העולם שלנו נכנסו לתוך כולם וגרמו להתחזקות הרצון האגואיסטי באומות העולם. הדבר גרם ל"תסיסה" גדולה והאיץ את העולם בדרכו לתיקון.

ובכן, הכלים השבורים של ישראל התחברו עם הכלים של אומות העולם, שלא נשברו. דווקא בגלל זה ישראל נראים אגואיסטים יותר. הרי יש בהם את שני סוגי הכלים, שני הרצונות השבורים: המקבל והמשפיע. זה מאפשר להם להצליח יותר. אך מהצד השני, כתוצאה מכך נכנסו הניצוצות הרוחניים לתך אומות העולם, שגם הם נעשו אגואיסטים יותר עם התפתחות ההיסטוריה. בנוסף לכך, יש גם את עשרת השבטים האבודים, שעליהם איננו יודעים דבר.

וכך הגענו כולנו יחד למצב הנוכחי. היום הערבוב כל כך גדול, שהעולם כבר מוכן לתיקון. בעל הסולם כתב על כך.

אך מי שצריכים להתחיל את התהליך הם ישראל, מפני שדווקא הם אלו שנפלו מהמדרגה הרוחנית, ויש בהם רשימות מהדרך שעברו. אז מיהו היום עם ישראל? הרי גם מבחינה גנטית הכול התערבב!

היות והתיקון הרוחני אינו יכול להתבצע בכפייה, "ישראל" נקרא מי שמתעורר אליו בעצמו.

אנחנו מפיצים כמיטב יכולתנו. הבורא סידר שלכל אדם בעולם שמעוניין בכך תהיה גישה לחומרים שלנו. בסופו של דבר אנחנו בונים את מערכת הקשרים שלנו עם אלו שמתעוררים. לאחר שנבנה ונתקן אותה, אנחנו נגלה בתוך החלקים הללו את הכוח העליון, נתחבר עם מערכת האבות, ואז המערכות שלנו תחברנה לעצמן את אומות העולם, את האח"פ.

בינתיים, אנחנו מספקים להם ידע על המציאות האינטגרלית, מה שנקרא "שופרו של משיח", וכתוצאה מכך הם מעבירים לנו את הרצונות שלהם. לכן, כשאנחנו מתחברים בינינו, אנחנו עושים זאת בהתאם לרצונות העולם. לא במקרה לא אפשרו לנו לעשות זאת קודם לכן, לפני שהעולם נכנס למשבר. רק עכשיו, כשהצרה מורגשת בכל מקום, יש לנו אפשרות להתחבר, על אף שהצרה הזאת כביכול אינה שייכת לרוחניות. החיבור שלנו נועד לספק מענה לרצונות של העולם.

אם כן, אנחנו חייבים להתחבר ולבנות את רשת הקשר בינינו, שבה נגלה את כוח ההשפעה ההדדית – את הבורא. ובנוסף לכך אנחנו עושים הפצה, כדי להביא את כל שכבות האנושות אל הדבקות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 17.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
התפתחות הערבות לאורך ההיסטוריה האנושית
מי שנמשך כלפי מעלה – בו תלוי כל העולם!
תפקידם של ישראל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest